Klink wil wanbetaler aanpakken
Jochem
Pagina 1 van 1
Wanbetalers In De Zvw
Gepost 24 mei 2007 - 07:42
gek genoeg hoorde ik niks over WaaroM zoveel mensen wanbetalen, zijn het allemaal pure oplichters, of zou het misschien iets te maken hebben met de hOOgte van de zorgverzekering?(,was het niet willie wortel die 'eureka' zei?o_0)
wie 0h wie, is er nou op vooruit gegaan? marktwerking zorgt zelden voor goedkopere en betere producten
situatie: wajonger betaald 45 euro ziekenfonds pm en een jaar later zo'n 90 euro pm( na teruggave zorgtoeslag), dat is dus een verdubbeling
hummm...,waar is ook alweer die hoge hoed, als ik die nou es weer es terug vond dan tover ik daar wel eventjes 45*12=540 euro pj (was een pj geleden nog 1180! gulden) uit
wanbeleid=>wanbetalers?
wie 0h wie, is er nou op vooruit gegaan? marktwerking zorgt zelden voor goedkopere en betere producten
situatie: wajonger betaald 45 euro ziekenfonds pm en een jaar later zo'n 90 euro pm( na teruggave zorgtoeslag), dat is dus een verdubbeling
hummm...,waar is ook alweer die hoge hoed, als ik die nou es weer es terug vond dan tover ik daar wel eventjes 45*12=540 euro pj (was een pj geleden nog 1180! gulden) uit
wanbeleid=>wanbetalers?
#3 Gast_Jochem_*
Gepost 24 mei 2007 - 08:02
suther, op May 24 2007, 08:42 AM, zei:
gek genoeg hoorde ik niks over WaaroM zoveel mensen wanbetalen, zijn het allemaal pure oplichters, of zou het misschien iets te maken hebben met de hOOgte van de zorgverzekering?(,was het niet willie wortel die 'eureka' zei?
Ja Suther, dat was inderdaad Willie Wortel en volgens mij had hij ook contact met een lampje. Maar dat is heel lang geleden. En ook ik ben van mening dat het te maken heeft met de hoogte van de verzekeringspremie, waarvan het eind nog niet in zicht is.
Groet,
Jochem
Gepost 24 mei 2007 - 10:59
Beste Suther,
Ik geloof je gelijk als je zegt dat de premie moeilijk op is te brengen. Maar het verhaal gaat iets verder dan jij nu schetst. Tegenover extra uitgaven staan ook extra inkomsten en dan bedoel ik niet alleen de zorgtoeslag en/of huurtoeslag.
Ja de premie zal (na aftrek toeslag) best met € 45,- omhoog zijn gegaan, maar de soc.verzekeringspremies en belastingen zijn omlaag gegaan. Je netto inkomen zal van 2005 naar 2006 al gauw met een euro of 35 omhoog zijn gegaan.
Marcel
Ik geloof je gelijk als je zegt dat de premie moeilijk op is te brengen. Maar het verhaal gaat iets verder dan jij nu schetst. Tegenover extra uitgaven staan ook extra inkomsten en dan bedoel ik niet alleen de zorgtoeslag en/of huurtoeslag.
Ja de premie zal (na aftrek toeslag) best met € 45,- omhoog zijn gegaan, maar de soc.verzekeringspremies en belastingen zijn omlaag gegaan. Je netto inkomen zal van 2005 naar 2006 al gauw met een euro of 35 omhoog zijn gegaan.
Marcel
Met vriendelijke groet, Marcel.
Gepost 30 juli 2007 - 12:32
Marcel, op May 24 2007, 10:59 PM, zei:
Beste Suther,
Marcel
Marcel
dat hele zorgstelsel daar klopt geen snars van als je eerder 37euro moest betalen en nu 94 is dat toch heel veel meer aangezien in mijn geval ik maar 34euro zorgtoeslag krijg.
je moet het maar zien op te hoesten die politiek denkt alleen maar aanhun zelf en niet aan de mensen die het minder hebben ikzelf heb een ziektewet uitkering en die is nogal laag en als ik daar alles vanaf haal kom ik nog tekort dat ze daar paar duizend euro per maand verdienen missen ze die 94 euro niet maar de minden bedeelde wel
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote