Wat Is Erger Marrokanen Of Polen?
Gepost 02 juni 2007 - 09:44
ik ben zelf ook in Islamitische landen geweest en mij is me opgevallen dat ook de moslims aldaar zich ergeren aan die klootzakken die zogenaamd als zijnde gelovige nu steeds de boel proberen te verkrachten
Ik heb het over Istanbul en al die andere plekken, waar moslim ziijn gewoon normaal is en over de boere eikels uit het achterland die met hun verdraaide geloof de boel verzieken
kutmarokkanen noemde iemand hen ooit, nou ik ben het daar helemaal me eens, ondanks dat het geen kutmensen zijn heb ik wel last van die kut eikels, marrokaan of niet, daar ik heb gezegd, wat en hoe is nou de bedoeling van mijn rade
ik maak me zorgen
zometeen komen hard katholieke oost europeanen hier werken wonen en leven, wat moeten we daar nou mee, de achterlijke moslims die we nu hier hebben gooien ons terug in de tijd, en die oosteuropeanen gaan hetzelfde doen!
terug in de kerkbankjes en daar je verantwoordibg afleggen, wat toch niet werkt
geef mij maar de Turken ofzo
Gepost 03 juni 2007 - 09:26
Ik stel vast dat je tolerantie een beetje op is. Je probeert evenals burgemeester Cohen te duiden op een kleine groep mensen die sindsdien ook bij naam genoemd worden, de probleemgezinnen van al dan niet maar toevallig wel vaak Marokkaanse achterstanders. Hetzelfde neem ik waar t.a.v. Polen, die 'onze' homo's de les komen lezen. beide zaken zijn erg irritant en veelvuldig in het nieuws maar staan niet op zichzelf.
De hele wereld is een beetje gek geworden. Vroeger leidde dat al snel tot oorlogen, ook in Europa.
Dat willen we allemaal voorkomen maar ondertussen broeit er een nieuw soort oorlog in je eigen straat.
Als het aan mij zou liggen zou ik die oorlog toch proberen te willen voorkomen. Cohen heeft dat na jaren inmiddels ook in de gaten en zal de aanstichters proberen te isoleren en te heropvoeden. Verder zijn Turks, Marrokaans e.a. buitenlands eten een verrijking van onze samenlevingskeuken.
Niet zo somber dus
#3 Gast_Jochem_*
Gepost 03 juni 2007 - 10:17
Jets, op Jun 3 2007, 10:26 AM, zei:
Zodat de "onze" aan een herijking toe is en daar schraalhans niet langer keukenmeester is! Hiermee sparen we dan de geit en de kool en is er iets méér dan lieflijk en ook vol heilgenot te bedenken zonder dat ook ik daarvoor plaats hoef te nemen in de kerkbanken? 'k dach ut nie, maar 'k vond het wel gepast er op deze zondag een mini-preek aan te mogen wijden. Eens kijken wat vandaag bij de afvalchinees op de menukaart staat. "Mijn" Chinees heeft namelijk deze week het abonnement op zijn kerkgenootschap opgezegd, zodat hij ook op zondag weer geopend is. Voorheen was dat ook wel zo, maar dan kon je alleen maar achterom en dat lustte ik niet. Dus, ik ben benieuwd wat de pot schaft en ik betaal geen BTW omdat ik dan opeens vind dat een maaltijd van de Chinees voor mij geen toegevoegde waarde heeft. Ik denk zo ongeveer alle aspecten voor dit moment wel te hebben benoemd en zal derhalve morgen dan ook het betreffende wetsvoorstel ten departemente deponeren als tenminste mijn nieuwe dienstauto is gearriveerd, want in de Mercedes krijg ik zo'n rugpijn. Maar eerst ga ik fietsen!
Met collegiale hoogachting,
P.H. Jochem
Gepost 03 juni 2007 - 11:33
suther, op Jun 2 2007, 10:44 PM, zei:
Tja, die mensen komen hier niet voor niets. Er is werk voor ze en ze willen werken. Daar kan toch niemand tegen zijn? Als ze "wit" werken dan betalen ze ook premies volksverzekeringen en loonbelasting, zodat dit weer ten goede komt aan de Nederlandse schatkist. Hieruit kunnen dan weer de uitkeringen betaald worden voor ons Nederlanders. Want Polen hebben vooralsnog geen recht op die uitkeringen.
Daarnaast brengen ze sjeu aan de multiculturele samenleving. Je kunt er al dan niet mee eens zij, maar het is een feit dat we in een multiculturele samenleving leven.
In tegenstelling tot Jochem hou ik zelf niet zo van een afhaalmaaltijd bij de chinees, maar ik hou wel erg van rijst. Daarnaast zou ik de feta niet willen missen en de olijven. Ook couscous. bulgur en bakbanaan zijn wel erg lekker. Ben benieuwd wat voor culinaire verassingen de polen meenemen!
En een beetje terug in de tijd is toch niet zo erg? Wij hier op het platteland brengen nog steeds de mest op het land, of groentetuin. Veel mensen stoken een houtkachel en zijn boos op de regering die heeft besloten dat televisie (ned 1,2 en 3) niet langer via de antenne te ontvangen is. Want waarom zou je naar de commerciele programma's kijken met al die reclame? We hebben hier nog paard en wagen, en de noaberschap. De koeien staan hier nog in de wei, en de suikerbieten worden nog met dan hand onkruidvrij gemaakt. Ik loop thuis op klompen en er is een raadlid die ook op klompen naar het gemeentehuis komt, ze uittrekt en op gebreide sokken door het gemeentehuis loopt. Oké hij is een uitzondering, maar daar zijn er wel meer van. Het gaat erom wat je doet voor de maatschappij, en niet hoe je eruit ziet en van welke nationaliteit je bent. Er zijn genoeg Nederlanders die er maar met de pet naar gooien en in het geheel niets doen. Niet werken, geen vrijwilligerswerk doen, alleen een beetje zuipen en zeuren over hoe slecht ze het hebben. Oké, ik lust ook graag een biertje, maar die hoeft niet persé uit Nederland komen. Een lekkere Leffe, of Carlsberg gaat er prima in, of een Guinness, of Murphy's, of een koele Corona.
Pools bier heb ik nog niet geproefd, wellicht is dat een aanrader. Maar ik heb wel eens gehoord dat ze daar warm bier drinken met honing. Dat lijkt me toch niet je van het.
Laten we niet vergeten dat Polen veel Nobelprijswinnaars heeft voortgebracht, en dat Copernicus hier als eerste hardop durfde te stellen dat de aarde niet het middelpunt van het universum is. In die zin begon de Verlichting in Polen.
Ik snap miet waarom een dergelijke topic wordt geplaatst op dit forum. Het heeft niets met uitkeringen te maken. Als ikwebmaster zou zijn dan had ik deze verwijderd.
Gepost 04 juni 2007 - 12:23
Alleen al vanwege jouw reactie is dit een juweeltje Janz,
Prima reactie en die zou ik niet willen missen ! Jouw reactie doet ter zake !
Enne kan ik niet eens komen logeren, met behoud van uitkering
Gepost 04 juni 2007 - 09:04
Gepost 05 juni 2007 - 01:31
Janz, op Jun 3 2007, 11:33 PM, zei:
Ik geloof niet dat de poolse keuken echt als een aanwinst kan worden beschouwd. Heb een tijdje bij een Poolse in huis gewoond en daar kwamen alleen bonen en ui in de pan. Weinig creatief en in zijn geheel niet smakelijk allemaal.
Ik vind de culturele aanwinst van deze groep nieuwe euroburgers vooralsnog ook zeer beperkt. Ik hoop althans dat ik tot op heden geen volledig beeld heb gekregen van de poolse cultuur want dan is het vrij luidruchtig in grote hoeveelheden alcoholconsumerend volkje. Zoals Nederlanders op vakantie in Spanje of Engelse jongeren aan de Franse kust.
Misschien is zo’n oorlog (maar dan wel een echte) niet eens zo’n slecht idee?
Gepost 05 juni 2007 - 07:27
ik vertelde dit aan mijn neef die op de veiling(westland) werkt en hij zei, nou nou, ik heb gezien dat als al hun soc.verzekeringen rond zijn en ze zijn hier gesetteld , dan merkte ie dat onze nieuwe Poolse werknemers zich massaal ziek meldden
Dit is ook niet zo vreemd, wanneer ze gebukt zijn gegaan onder de poolse arbeidsmarkt(landarbeiders met een hernia bijv. en zowieso vaak analphabeet, diegene waarmee ik werkte spraken geen duits ,engels of nederlands hoor, maar een vreemd boeren dialect) en ze komen hier, dan zijn ze ook eigenlijk ongezond, en gaan ze door hun achterstand net zo lief de uitkering in, is toch beter dan Pools loon
Dus ik weet niet of het een aanwinst is om weer goedkope arbeidskrachten hier te accepteren(zoals in de jaren 60 met portugezen spanjaarden turken en marrokanen), in Canada ,bijv. kan je alleen als middel/hogeropgeleide een werkvergunning krijgen, wat veel verstandiger is
we zitten hier in Ned. met genoeg lege plekken op de arbeidsmarkt maar Nederlanders vervullen die posities niet, maar dat is geen reden om dan maar voor die posities mensen van veraf toe te laten , dat schiet cultureel niet op
waarom kunnen onze werklozen de lege posities niet vervullen?
op de een of ander manier, wanneer je kritiek hebt op iemand of hem of zij de zin niet geeft, lijkt de Hollander steeds een rascist, terwijl je eigenlijk gewoon niet eens bent
Gepost 06 juni 2007 - 10:33
suther, op Jun 5 2007, 08:27 PM, zei:
op de een of ander manier, wanneer je kritiek hebt op iemand of hem of zij de zin niet geeft, lijkt de Hollander steeds een rascist, terwijl je eigenlijk gewoon niet eens bent
Ik houd mezelf altijd voor om niet te generaliseren. Immers er bestaat niet zoiets als de standaard Nederlander, de standaard Turk en ik denk ook niet de standaard Pool. Ieder mens is uniek en toevallig geboren in een land. Hierdoor nemen de mensen wel een aantal gebruiken over die in een land gemeengoed zijn, maar ook dat hoeft niet eens.
Wanneer je een hele bevolkingsgroep algemene eigenschappen toekend dan ben je in mijn ogen inderdaad een racist. Lees maar eens wat hier staat: racisme
suther, op Jun 5 2007, 08:27 PM, zei:
waarom kunnen onze werklozen de lege posities niet vervullen?
Misschien omdat sommige Nederlanders net als in de 60-er jaren, of te beroerd zijn om bepaalde werkzaamheden te verrichten, of het ook wel goed vinden dat ze een uitkering ontvangen? Of wegens psychisch of lichamelijke beperkingen niet in staat zijn om te werken. En daarom een Wajong uitkering hebben.......
#10 Gast_Jochem_*
Gepost 07 juni 2007 - 07:00
Janz, op Jun 6 2007, 11:33 PM, zei:
Beste Janz,
Als je, zij het vragenderwijs, stelt dat Nederlanders misschien net als in de 60-jaren, of te beroerd zijn om bepaalde werkzaamheden te verrichten, of het ook wel goed vinden dat ze een uitkering ontvangen, ben ik verbaasd over de inhoud van bovenvermelde quote waarin je stelt dat je jezelf voorhoudt om niet te generaliseren. Ik vind die stelling op z'n minst suggestief en uitnodigend voor het doen ontstaan van misverstanden.
Met vriendelijke groet,
Jochem
Gepost 07 juni 2007 - 09:20
Jochem, op Jun 7 2007, 08:00 AM, zei:
Met vriendelijke groet,
Jochem
Hoi Jochem,
als je het zo stelt lijkt het net alsof er mensen zijn die bij de verwekking al racistische genen meekrijgen en als racist geboren worden. Ik vind het prima als jij daar zo over denkt, maar ik geloof daar niet in.
Overigens doet de toon van je reactie mij vermoeden dat het jou niet zo zeer gaat om wat ik geschreven heb, maar dat ik het ben die dat geschreven heeft. Het komt op mij over dat jij om de een of andere reden hebt besloten mij niet te mogen. Die toon is reeds zo sinds ik het eens heb aangedurft om kritiek op jou te hebben.
Ik heb geen zin om te haarkloven met jou over woorden of bedoelingen. Daar zijn andere fora voor. Ik vind dat jij enorm veel energie steekt in het beantwoorden van vragen en met je advies kunnen mensen ook wat mee. Ook weet jij vaak de juiste toon te vinden in je advies. Dit forum mag hartstikke blij zijn met jouw aanwezigheid en inzet.
Weet wel dat ik geen zin heb om me te laten provoceren door jouw toon naar mij toe. Ik zal, mocht het zich weer voordoen, in het vervolg niet meer reageren op jouw toon in je reactie naar mij.
Het is de toon die de muziek maakt.....
Janz
#12 Gast_Jochem_*
Gepost 08 juni 2007 - 03:12
Janz, op Jun 7 2007, 10:20 AM, zei:
Weet wel dat ik geen zin heb om me te laten provoceren door jouw toon naar mij toe. Ik zal, mocht het zich weer voordoen, in het vervolg niet meer reageren op jouw toon in je reactie naar mij.
Het is de toon die de muziek maakt.....
Beste Janz,
Ik heb het over eigenschappen en herhaal hier nadrukkelijk dat voor mij de samenhang tussen het toekennen van eigenschappen en het begrip racisme ontbreekt. Ik heb dat eerder deze dag al uitgewerkt zoals je kunt lezen. Lezen is van groot belang, ik heb er eerder wat over geschreven. Het is jouw invulling als je mijn inzending wilt interpreteren, maar doe niet vóórkomen alsof dat mijn tekst is. In tegenstelling tot wat jij niet doet, blijf ik wel reageren en het benoemen van provoceren ontgaat mij geheel. Kennelijk ben je van mening dat je je kunt laten provoceren. Dat doe je toch echt zelf hoor. Evenals ik ervan uitga dat je het echt zelf bent die dat geschreven heeft; waarom zou ik ervan uitgaan dat een ander dat heeft geschreven? Wat dat te maken heeft met iemand wel of niet mogen, ontgaat mij echt. Daarvoor zul je ongetwijfeld weer een suggestieve oplossing hebben maar de pointe van jouw kritiek ben ik nergens tegengekomen. Misschien kun je dat verduidelijken anders loopt de discussie al dood voordat deze begonnen is. Op de voorhand al mededelen dat je niet meer zult reageren is een wel heel ambtelijke manier. Ook erg goedkoop naar mijn smaak zeker voor iemand die het over andere fora heeft die waar dan ook voor zijn. Je, in dit geval persoonlijke kritiek op dit forum zetten en vervolgens wegduiken hoort inderdaad thuis op andere fora. Voor wat dat betreft heb je een punt. Als ik zinnen lees als: "ïk zal, mocht het zich weer voordoen, in het vervolg" is mijn aandacht al afgeleid voordat ik aan de kern toekom. Het lijkt bijna het begin van een preek uit de kerk van de bevindelijken. En dat zal dus de opmaat wel zijn van de toon die de muziek maakt. Het gaat mij meer om wie de toon zet dan wie of wat de muziek maakt. Tenslotte: Waar andere fora wel of niet voor zijn, vind ik niet interessant. Ook niet waar jij wel of geen zin aan hebt. Dat is puur een kwestie van smaak. Wat voor mij zin heeft is om regelmatig op dit forum te proberen antwoorden te geven op vragen die ergens over gáán. En dat zie ik als mijn werk hier. Niet meer maar vooral niet minder. En nogmaals, ik twijfel er niet aan of je het zelf hebt geschreven of niet. Die twijfel heb je zelf gezaaid en als je daar niet op wilt reageren houd je die uiteindelijk zelf in stand. Het is niet anders. En haarkloverij is wéér heel wat anders.
Met vriendelijke groet,
Jochem
Gepost 08 juni 2007 - 03:31
(het grappige is, dat de stijl nu wat grammaticaler is en op een hoger niveau , dan gewoonlijk iig, petje af
maar ondanks dat ik hier cker geen mod ben, hoop ik toch dat dit gevechtje weer snel eindigt, afzeiken heeft geen zin, hou maar op, op internet komen persoonlijke ruzietjes nogal sterk over, als je gaat tutoyeren loopt het snel uit de hand hoor, hou het maar zo zakelijk mogelijk als je het oneens bent, persoonlijke richtingen komen toch niet aan, het is internet iedereen kan het lezen
en toch blijft er noch genoeg ruimte over om gewoon jezelf te blijven, je kan het niet met iedereen eens zijn, het is internet
en jochem en janz moeten we toch echt niet verliezen aan een frustrerende 'flame war', hoe je ook het brengt gasten
ik bedoel dit niet als een persoonlijk verwijt
mvgr.
Suther
edit: misschien moeten er ook wat 'Rules/regels) gemaakt worden, zoals , geen spam, geen flame, geen onliners, gebruik de zoek functie voor wat te posten enz, dan kan geen slimmerik daar omheen, gewoon een ideetje:P
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 

Multi quote