Ik las op een forum een discussie dat je inboedel maar een bepaald bedrag mag vertegenwoordigen, als je in de Bijstand zit. Dit zou niet meer mogen zijn dan het vrijgelaten vermogen. Dat kan vlg. mij toch niet kloppen, een normale inboedel komt al gauw boven dit bedrag uit. Ik kan me voorstellen als je kostbare bezittingen hebt dat je die dan evt. ten gelden zou moeten maken, maar je normale huisinrichting toch niet?
Hoe zit dat precies?
Pagina 1 van 1
Mag Je In De Bijstand Maar Een Bepaald Bedrag Aan Inboedel Hebben?
Gepost 20 februari 2008 - 07:22
Beste Hanneke,
Alleen wanneer je opgeeft dat je antiek bezit zal de gemeente de waarde hiervan willen weten. Het kan zelfs zo zijn dat ze een taxatierapport van het antiekstuk of stukken verlangd. Is dit niet het geval, dan verwacht ik niet dat je vragen over de waarde van je inboedel zult krijgen.
Bezit van antiek blijkt soms uit de inboedelpolis, vandaar dat ze daar wel naar vragen.
mvrg,
Janz
Alleen wanneer je opgeeft dat je antiek bezit zal de gemeente de waarde hiervan willen weten. Het kan zelfs zo zijn dat ze een taxatierapport van het antiekstuk of stukken verlangd. Is dit niet het geval, dan verwacht ik niet dat je vragen over de waarde van je inboedel zult krijgen.
Bezit van antiek blijkt soms uit de inboedelpolis, vandaar dat ze daar wel naar vragen.
mvrg,
Janz
Gepost 20 februari 2008 - 07:53
Dat dacht ik ook wel, op sommige forums maken de mensen zich onderling een beetje gek.
Daar werd nl. ook vermeld dat bij bepaalde mensen die in de Bijstand zitten de Kinderkorting was verrekend. Ik ben toch van mening dat dit juist een van de heffingskortingen is, die je juist wel mag behouden.
Daar werd nl. ook vermeld dat bij bepaalde mensen die in de Bijstand zitten de Kinderkorting was verrekend. Ik ben toch van mening dat dit juist een van de heffingskortingen is, die je juist wel mag behouden.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
- → Sollicitatieplicht Alleenstaande Ouders
- Vragenforum WWB Bijstand
- Eigen Risico zorgverzekering??? Compensatie??? ←
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help