Marcel, op May 28 2009, 11:32 PM, zei:
Beste Paul,
Het gaat hier toch wel om jouw werkbriefje. Je moet niet vergeten dat UWV uit verschillende uitvoeringsinstellingen is ontstaan, die (vanwege de complexe processen, systemen en regelgeving) ook na de fusie in 2002 achter de schermen nog voor hun oude doelgroepen bleven werken.
Ik acht het niet uitgesloten dat op verschillende kantoren nog verschillende versies werden gebruikt en dat bijvoorbeeld UWV ex Cadans, voormalig bedrijfsvereniging 23 voor zorg en welzijn (BVG), waar jij je WW van ontving, nog een andere en misschien zelfs nog een oudere versie gebruikte in 2004, terwijl er al een nieuwere versie beschikbaar was. Jouw werkbriefje van december 2004 is de versie van januari 2004, terwijl Donner aangeeft dat in (de loop van) 2004 een werkbriefje is geintroduceerd met de door hem genoemde tekst.
Ik kan mij moeilijk voorstellen dat in zo'n gevoelig onderzoek, waar de FNV bij betrokken was, melding wordt gemaakt van een tekst op een werkbriefje dat nooit bestaan heeft. Dit zou een erg doorzichtige leugen zijn die makkelijk door te prikken is, wat veel politieke problemen zou opleveren (onjuist informeren van de Kamer).
Tja Marcel,
Wij kunnen hier nu wel alle werkbriefjes gaan copiëren, maar deze zijn toch echt allemaal hetzelfde, van 2004 t/m 2007!
Die van mijn echtgenote, Orion, AlHo, Guzziman, noem het hele forum maar bij elkaar.
En mocht jij dan gelijk hebben met het verschil in werkbriefjes onderling, dan spreek jij jezelf dus tegen.
Dit zou dan wijzen op verschillende interpretatiemogelijkheden wat leid tot verwarring en is dus slechte informatievoorziening!
Ik kan niet veel zinnigs zeggen over de beleidsvrijheid bij aangifte door UWV. Formeel bestaat die dus niet, jij zegt dat de praktijk anders is. In feite maakt het niet zo heel veel uit, want zelfs als UWV in 100% van de gevallen die boven de grens uitkomen aangifte doet, heeft vervolgens het OM nog beleidsvrijheid om wel of niet tot strafvervolging over te gaan.
Verder is het zo dat burgers aan de ene kant baat hebben bij strikte en duidlijke regels (voorkomen rechtongelijkheid) en aan de andere kant moet er beleidvrijheid of hardheidsclausules zijn om in te kunen spelen op niet voorziene of bijzondere individuele omstandigheden. De waarheid ligt zoals altijd ergens in het midden.
Wij, cliënten, moeten kunnen uitgaan van duidelijke, niet mis te verstane informatie die ons is gegeven, of dat nu op schriftelijke wijze of mondelinge wijze gebeurt, doet niet ter zake!
Nu blijkt ineens, een veronderstelling van jou Marcel, dat er misschien verschillende werkbriefjes rondgaan, met daarop andere uitleg, omdat het UWV is samengesteld uit verschillende departementen in 2002??!!
De waarheid mag niet in het midden liggen, die moet bovenaan staan, duidelijkheid en transparantie!
De overheid moet zijn burgers beschermen tegen dit soort gepruts, want dat is het overduidelijk.
Het UWV is zich aan het indekken op een manier die mij doet denken aan Mafiapraktijken.
Wij hebben hier allemaal genoeg informatie aangedragen om aan te tonen dat het UWV aan het zwijnen is.
Daarbij komt helaas ook nog een feit boven tafel dat rechtspraak in Nederland, voor de burgers, ook langzamerhand op een farce begint te lijken.
Paul