Janz, op Jul 27 2008, 11:52 PM, zei:
Beste Frieda,
De keuring is dus bedoeld om te kijken of en in hoeverre reïntegratie mogelijk is en in welke vorm. Deze keuring besteden ze uit aan een onafhankelijk arts. Een arts dus die geen binding heeft met de gemeente. Dit kan bv het GGD zijn, Argonaut, of arbounie of een ander instantie/bureau.
Een een advies om te 'overdrijven' komt op mij vreemd over. Wellicht is dat iemand die jou heeft ingeschat als iemand die niets meer kan en vindt dat je met rust gelaten moet worden en daarom dit advies heeft gegeven. Ik raad maar iets, en bekijk het iets anders dan jou.
Een zorgtraject kan op veel manieren ingevuld worden. Dit is maatwerk, tenminste als het goed gebeurd. Er wordt meestal naar jouw wensen gekeken en op die manier geprobeerd om motivatie te "kweken". Bijvoorbeeld als jj het leuk vindt om wekelijks voor te lezen in een bejaardenhuis (ook omdat je daar zowieso al vaak kwam om dat je moeder er zit, dan kan zoiets worden opgenomen als zorgtraject. Het is de beodoeling dat je sociaal geactiveerd wordt, als je dat al niet bent. Dus mocht je al vrijwilligerswerk doen, dan wordt dit gewoon je zorgtraject.
Met een groet,
Janz
Hai Janz,
Ik weet natuurlijk dat je momenteel in de sportschool zit en ook 'dat je me eigenlijk wel kunt schieten' maar omdat ik denk dat er meer mensen in een situatie als de mijne zitten, wil ik mijn verhaal hier toch een kort vervolg geven.
Vandaag eindelijk telefoon gehad van de arts die mijn medische keuring heeft behandeld. Zoals mijn situatie nu is, is volgens hem een advies om voortzetting van de ontheffing, het meest logisch. Maar omdat ik toch wel heel graag iets wil doen en zo dat zorgtraject aan mijn neus voorbij gaat (ha ha), gaat er een advies van maximaal 2 uur per dag, aan mij aangepaste belasting, naar de gemeente.
Uiteraard hoop ik zo, met enige aanpassing, ergens in (vrijwilligers)werk te rollen om op die manier nog een nuttige draai aan mijn leven te kunnen geven. Misschien ijdele hoop, maar een mens moet wat om een dreigende diepe verveling te lijf te gaan

.
Groet,
Frieda