Mededelingen
Ww En Ziektewet
Geplaatst 13 augustus 2008 - 03:21
Geplaatst 13 augustus 2008 - 10:24
In principe zou ook de WW in je dagloon meegerekend moeten worden. Ik wil je adviseren om zo snel mogelijk bezwaar te maken tegen de dagloonvaststelling van de ZW. Vraag ondertussen ook de toeslag aan, dat kan het gat alvast wat dichten.
Waarom krijg je trouwens ZW vanaf je ziekmelding? Waarom betaalt de werkgever waar je was gaan werken je loon niet gewoon door? Of was dit een uitzendbureau?
Met vriendelijke groet, Marcel.
Geplaatst 14 augustus 2008 - 10:51
Ja bedankt Marcel ik had bij laatste werkgever contract voor 6 maanden ik heb gister contact gehad met het uwv afd ww daar zien ze de fout ook op de computer dus deze zijn er voor me achteraan word vandaag teruggebeld.....heb wel de aanvraag toeslag en gepeperde brieven naar amsterdam en eindhoven verstuurd dit omdat ik al eerder brief had verstuurd over de hoogte van mijn dagloon ....maar geen respons dus ik heb nog wat tegoed ook scheelt p /m bruto 10 euro per dag x 231 over de periode dat ik dagloon van53 euro 25 kreeg maar schiet weer niet op he krijg dan weer belasting in me nek ivm huursubsudie.....en jaarloon 2007........dus al met al als dit is opgelost komt het volgende weer..... nou ja had me eerste weekloon gister binnen ik kan boodschappen doen ahahaha mvg AndreBeste Andre,
In principe zou ook de WW in je dagloon meegerekend moeten worden. Ik wil je adviseren om zo snel mogelijk bezwaar te maken tegen de dagloonvaststelling van de ZW. Vraag ondertussen ook de toeslag aan, dat kan het gat alvast wat dichten.
Waarom krijg je trouwens ZW vanaf je ziekmelding? Waarom betaalt de werkgever waar je was gaan werken je loon niet gewoon door? Of was dit een uitzendbureau?
Geplaatst 17 augustus 2008 - 04:04
NOU tis nu zo 17 aug heb de afgelopen week veel uwv gebeld vonden ze niet leuk.....ziektewet deed weer moeilijk ze snapten me steeds niet kreeg steeds antwoord meneer uw ww rechten stoppen zodra u weer weer werkt ja dat snapte ik ook wel maar me contract liep af in sept 2007 .....tijdens me ziekte en heb een loongerelateerde uitkering opgebouwd 4 uit 5 jaren eis dus die zou dan weer actief moeten zijn.........net zoals herleving ww recht........nou vond met mazzel hier een brief van uwv met een beschikking naar dagloongerelateerde uitkering in 2006 en vrijdag had ik een vriendelijke medewerker die ff wat meer moeite deed dus ik zei eigenlijk meteen van bekijkt u is die datum ........en die brief... en ze zag meteen dat het niet klopte ik val nu onder calamiteit word morgen teruggebeld ja wie wat bewaard heeft wat .......krijg nu een boel geld terug ipv die 4700 euro betalen ik heb ook het idee dat veel medewerkers bij uwv niet weten hoe loongerelateerde dingen werken simpelweg omdat loongerelateerd loon onder kopje ww vallen en op dat loon had ik geen recht volgens hun ......omdat ik een zw uitkering heb nu echter is de kogel door de kerk dus nu weer kijken hoe ze dat gaan corrigeren.... echter het volgende dient zich al aan ... ik heb huursubsudie dus als ik flinke duit terugkrijg komt dat weer ......alleen heb ik geen idee hoe ik dat nu moet gaan berekenen dan want ik ben me overzicht kwijt over 2006 waar het begon en 2007 dus me jaarloon is over die jaren ook te laag verzonden waardoor ik dankzij fouten van uwv weer deze problemen krijg wie weet hoe ik dit weer kan oplossen ??? MVG ANDREJa bedankt Marcel ik had bij laatste werkgever contract voor 6 maanden ik heb gister contact gehad met het uwv afd ww daar zien ze de fout ook op de computer dus deze zijn er voor me achteraan word vandaag teruggebeld.....heb wel de aanvraag toeslag en gepeperde brieven naar amsterdam en eindhoven verstuurd dit omdat ik al eerder brief had verstuurd over de hoogte van mijn dagloon ....maar geen respons dus ik heb nog wat tegoed ook scheelt p /m bruto 10 euro per dag x 231 over de periode dat ik dagloon van53 euro 25 kreeg maar schiet weer niet op he krijg dan weer belasting in me nek ivm huursubsudie.....en jaarloon 2007........dus al met al als dit is opgelost komt het volgende weer..... nou ja had me eerste weekloon gister binnen ik kan boodschappen doen ahahaha mvg Andre
Geplaatst 17 augustus 2008 - 07:43
Geplaatst 18 augustus 2008 - 05:22
Geplaatst 18 augustus 2008 - 09:55
Als je tenminste ook voor de rubriek Werk en Inkomen bent verzekerd.
Misschien dat iemand anders hier op het forum nog een oplossing weet?
Reageer op dit onderwerp
0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp
0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers