Spring naar inhoud

Meer professionals

Mededelingen

Foto
- - - - -

Ww En Ziektewet

6 reacties op dit onderwerp

#1 helppp zw ww uwv pff

helppp zw ww uwv pff

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 13 augustus 2008 - 03:21

Hallo allemaal ik .. heb gewerkt van 2001 tot 2006 heb in de ww een dagloon van 90.08 en 63euro06cent bruto per dag.. Mijn einddatum ww is 9 december 2008 nu had ik in 2006 werk gevonden gedurende 4maanden plus 2 weken ben helaas werkeloos weer geworden dus weer verkorte ww aanvraag... 63euro 06 cent tussendoor ook ziek geweest en lager dagloon van 54 euro nu ben ik april 2007 weer begonnen bij andere werkgever maar werd ziek in juni en loop nu nog met gezondheidsproblemen ik heb nu een vordering van de zw binnen van 4700 euro wat ik moet terugbetalen mijn dagloon werd bij beslissing vastgesteld op 32 euro netto per dag en moet nu een toeslag aanvragen ..dat terwijl ik bij de ww een dagloongarantie heb van 63 euro 06 t/m 9 december 2008 dus je zou je bijna beter melden.......alleen ik ben ziek EN NU NOG MEER.. en krijg een dagloon over de gewerkte dagen van voor 5 juni 2007 ... referte periode... word het recht van de ww niet bekeken??? of is dit zo krom wat ik wel weet is dat ik al alle moeite heb om de boel op de rails te houden wie kan me hierbij helpen mvg andre :blink:

#2 Marcel

Marcel

Senior lid

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 3197 berichten

Geplaatst 13 augustus 2008 - 10:24

Beste Andre,

In principe zou ook de WW in je dagloon meegerekend moeten worden. Ik wil je adviseren om zo snel mogelijk bezwaar te maken tegen de dagloonvaststelling van de ZW. Vraag ondertussen ook de toeslag aan, dat kan het gat alvast wat dichten.

Waarom krijg je trouwens ZW vanaf je ziekmelding? Waarom betaalt de werkgever waar je was gaan werken je loon niet gewoon door? Of was dit een uitzendbureau?

Met vriendelijke groet, Marcel.

#3 helppp zw ww uwv pff

helppp zw ww uwv pff

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 14 augustus 2008 - 10:51

Beste Andre,

In principe zou ook de WW in je dagloon meegerekend moeten worden. Ik wil je adviseren om zo snel mogelijk bezwaar te maken tegen de dagloonvaststelling van de ZW. Vraag ondertussen ook de toeslag aan, dat kan het gat alvast wat dichten.

Waarom krijg je trouwens ZW vanaf je ziekmelding? Waarom betaalt de werkgever waar je was gaan werken je loon niet gewoon door? Of was dit een uitzendbureau?

Ja bedankt Marcel ik had bij laatste werkgever contract voor 6 maanden ik heb gister contact gehad met het uwv afd ww daar zien ze de fout ook op de computer dus deze zijn er voor me achteraan word vandaag teruggebeld.....heb wel de aanvraag toeslag en gepeperde brieven naar amsterdam en eindhoven verstuurd dit omdat ik al eerder brief had verstuurd over de hoogte van mijn dagloon ....maar geen respons dus ik heb nog wat tegoed ook scheelt p /m bruto 10 euro per dag x 231 over de periode dat ik dagloon van53 euro 25 kreeg maar schiet weer niet op he krijg dan weer belasting in me nek ivm huursubsudie.....en jaarloon 2007........dus al met al als dit is opgelost komt het volgende weer..... nou ja had me eerste weekloon gister binnen ik kan boodschappen doen ahahaha mvg Andre

#4 helppp zw ww uwv pff

helppp zw ww uwv pff

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 17 augustus 2008 - 04:04

Ja bedankt Marcel ik had bij laatste werkgever contract voor 6 maanden ik heb gister contact gehad met het uwv afd ww daar zien ze de fout ook op de computer dus deze zijn er voor me achteraan word vandaag teruggebeld.....heb wel de aanvraag toeslag en gepeperde brieven naar amsterdam en eindhoven verstuurd dit omdat ik al eerder brief had verstuurd over de hoogte van mijn dagloon ....maar geen respons dus ik heb nog wat tegoed ook scheelt p /m bruto 10 euro per dag x 231 over de periode dat ik dagloon van53 euro 25 kreeg maar schiet weer niet op he krijg dan weer belasting in me nek ivm huursubsudie.....en jaarloon 2007........dus al met al als dit is opgelost komt het volgende weer..... nou ja had me eerste weekloon gister binnen ik kan boodschappen doen ahahaha mvg Andre

NOU tis nu zo 17 aug heb de afgelopen week veel uwv gebeld vonden ze niet leuk.....ziektewet deed weer moeilijk ze snapten me steeds niet kreeg steeds antwoord meneer uw ww rechten stoppen zodra u weer weer werkt ja dat snapte ik ook wel maar me contract liep af in sept 2007 .....tijdens me ziekte en heb een loongerelateerde uitkering opgebouwd 4 uit 5 jaren eis dus die zou dan weer actief moeten zijn.........net zoals herleving ww recht........nou vond met mazzel hier een brief van uwv met een beschikking naar dagloongerelateerde uitkering in 2006 en vrijdag had ik een vriendelijke medewerker die ff wat meer moeite deed dus ik zei eigenlijk meteen van bekijkt u is die datum ........en die brief... en ze zag meteen dat het niet klopte ik val nu onder calamiteit word morgen teruggebeld ja wie wat bewaard heeft wat .......krijg nu een boel geld terug ipv die 4700 euro betalen ik heb ook het idee dat veel medewerkers bij uwv niet weten hoe loongerelateerde dingen werken simpelweg omdat loongerelateerd loon onder kopje ww vallen en op dat loon had ik geen recht volgens hun ......omdat ik een zw uitkering heb nu echter is de kogel door de kerk dus nu weer kijken hoe ze dat gaan corrigeren.... echter het volgende dient zich al aan ... ik heb huursubsudie dus als ik flinke duit terugkrijg komt dat weer ......alleen heb ik geen idee hoe ik dat nu moet gaan berekenen dan want ik ben me overzicht kwijt over 2006 waar het begon en 2007 dus me jaarloon is over die jaren ook te laag verzonden waardoor ik dankzij fouten van uwv weer deze problemen krijg wie weet hoe ik dit weer kan oplossen ??? MVG ANDRE

#5 Marloes

Marloes

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 414 berichten

Geplaatst 17 augustus 2008 - 07:43

Voor de Huurtoeslag is het niet van belang over welke jaren een nabetaling gaat, maar wel in welk belastingjaar je het daadwerkelijk ontvangt. Als je dus een grote nabetaling in 2008 ontvangt, dan zul je wellicht over 2008 geen recht op Huurtoeslag hebben en het later weer moeten terug betalen.

#6 helppp zw ww uwv pff

helppp zw ww uwv pff

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 18 augustus 2008 - 05:22

JA bedankt Marloes .....echter ik heb dus nog hetzelfde probleem met de afd zw daar zeggen ze dat ik maar recht heb op 70 procent van 46.80 aan de ww kant heb ik een loongerelateerde uitkering staan van 90.93 per dag is 63.65 bruto recht tot 9dec 2008 nu heb ik het jaar voor dat ik bij deze werkgever begon 2 en halve maand voor uitzendbureaus gewerkt en de rest gewoon mijn loongerelateerde uitkering gehad van de ww was al keer ziek toen ik bij uitzendbureau werkte en kreeg toen te weinig dus bezwaar gemaakt veel telefoontjes gedaan en kreeg een meneer uit heerlen die zich er over boog omdat ik via het uitzendbureau in de ziektewet 70 procent kreeg van dat loon dus duikelde enorm van daar dat bezwaar kreeg gelijk hierin maar konden de gegevens in het systeem van daar uit niet veranderen dus kreeg 3 weken later een nieuwe beslissing en motivatie waarin dat ww gerelateerde loon wel was verwerkt echter nu anno 2008 heb ik weer datzelfde probleem en een aanslag van 4700 euro met nu een dagloon van 70 procent van 46.80 dus aan de ww kant heb ik staan 90.93 per dag minus 30 procent gerelateerd dagloon en aan de zw kant heb ik staan 70 procent van 46.80 dus m.a.w als ik me beter meld heb ik die 63,65 euro bruto per dag............ helaas ben ik nu nog zieker geworden ik trek het ff nie meer en heb een afspraak met een jurist gemaakt ik persoonlijk denk dat er bij de zw een fout is gemaakt in de berekening refertejaar a +b+c+d en dat ze dat stuk loongerelateerde uitkering er niet bij hebben genomen anders kan ik me niet voorstellen had in die tijd 2.5 maand gewerkt voor uitzendbureau en de rest ww dus ik zit mooi in een cirkeltje nu waar ik zo niet uit kom en op de site van uwv staat wel bij loongerelateerde uitkering HAD u al voordat u ziek was recht op ww dan heeft u altijd recht op loongerelateerde uitkering dus wie kan mij zeggen of ik nu fout zit of dat de zw de loongerelateerde uitkering weer moet hanteren mvg andre

#7 Marloes

Marloes

Senior lid

• Leden+
  • PipPipPipPipPip
  • 414 berichten

Geplaatst 18 augustus 2008 - 09:55

Heb je geen Rechtsbijstandverzekering, die kunnen dat evt. ook uitzoeken.
Als je tenminste ook voor de rubriek Werk en Inkomen bent verzekerd.
Misschien dat iemand anders hier op het forum nog een oplossing weet?

Reageer op dit onderwerp

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers