Ik zal daar niet op afdingen maar dat ging niet altijd op en met het komen van internet mogelijkheden zijn veel meer mensen zelf gaan beleggen. Beleggen is eigenlijk een stukje bedrijf kopen en elk jaar wat van de winst per aandeel opstrijken. Meer is het niet! Maar zoals veel spelletjes, na ze ook veel gespeeld te hebben, gaan vervelen verzon men er van allerlei "producten" bij om het spelletje interessanter te maken. Alleen maar dividend van iets meer dan een spaarrekening was niet voldoende meer. Er moest meer winst gemaakt kunnen worden, zeker op momenten dat staatsleningen niet meer zo veel opleverden. Het hele beurs wezen is zo langzamerhand verworden tot een soort lotto met "lucky numbers". Eigenlijk de bingo van huisvrouwen maar dan voor heren in dure pakken, want pakken hebben ze geleerd.
In hun dwang naar meer, meer en nog meer, eigenlijk een psychiatrische aandoening, gingen ze zelfs mensen die geen geld hadden geld uitlenen met de aan zekerheid grenzende zekerheid, dat er geen zekerheid was. Maar ja alle doelgroepen om nog meer geld te halen waren op en de bankiers moeten ook leven tenslotte. Welnu, dat verhaal is tot een einde gekomen en je kunt wel stellen definitief, ook al zullen ze alles in het werk stellen om de teloor gegane glorie te herstellen. Volgens de geschiedenisboeken monden dergelijke situaties uit in "depressies" en om daar uit te komen soms zelfs oorlogen.
Mensen zoals u en ik zijn in dat soort situaties uitermate geschikt als bliksemafleiders of erger als soldaten.
We hebben er niet veel mee te maken en over te zeggen en zolang we te eten hebben, een dak boven ons hoofd en misschien zelfs nog werk ook, is er niet zoveel loos, ware het niet dat stilstand niet in ons economisch woordenboek staat. Men dient te bewegen rondom "de poet", vroeger was dat onze Nederlandse goudvoorraad als we het alleen over Nederland hebben, maar die is als draagvlak van "hun" economie, afgeschaft en de dollar is daarvoor in de plek gekomen. De kwestie is dus wat 1 dollar waard is en waar. Degene die dat weet, weet ook hoe hij of zij er zoveel mogelijk van kunnen bemachtigen, met de nadruk op macht.
Daar wil ik het even met u over hebben.
Wat we nu zien gebeuren zal meerdere boeken opleveren van "grote" schrijvers die historie willen schrijven, want over 100 jaar willen zij naast een grafsteen ook de eer nog hebben om eeuwig herdacht te gaan worden.
U, onwetend als u bent realiseert zich niet dat dit ook uw historie is, u wordt ongevraagd deel van het boek want u deed niets om op te vallen en laat de eer aan de schrijvers.
Dat kan anders, dat kan beter, u zou in opstand kunnen komen om uw eigen eer en geld veilig te stellen. Ik kan u verzekeren dat verschillende revoluties enig nut hebben gehad maar u bent niet vooruit te branden.
Dat beste mensen is de tand des tijds waar u zich niet voor hoeft te schamen, ook al is een beetje revolutie best aardig, je leert weer nieuwe mensen kennen enzo.
Welnu ik wil ook graag in de geschiedenisboeken dus heb ik een nieuwe vorm van revolutie ontwikkeld en het wachten is slechts op een dissidente bankier of misschien zelfs Bos wel, want die wil ook in de geschiedenisboeken.
Mijn revolutie, die uiteraard verboden gaat worden zoals zovele "mijn" dingen is eenvoudig maar kost wel een beetje geld dat u uiteraard met rente terug zult kunnen krijgen van Bos cc.
Momenteel is de beurs aan het inklappen om niet meer op oude leest verder te gaan. Er moet een en ander gesaneerd worden en de "rijkdom" kan voor een prikkie nu eens eerlijk verdeeld worden.
Voor de spotprijs van, momenteel, 550 euro of veelvoud daarvan, bent u lid van de revolutionaire gemeenschap der Nederlanden. Het maakt niet uit wat u stemt, want geld dat dom is maakt recht wat krom is. U krijgt voor die 550 euro (volgende week misschien zelfs 500 euro) 25 aandelen, 1 van elk bedrijf dat een notering heeft op de AEX.
U behoort op dat moment tot de "bezittende klasse" maar uw buurman ook en zelfs met een uitkering kun je zoiets met wat kunst en vliegwerk wel ophoesten. Het maakt niet meer zoveel uit of een ander gebruik maakt van een veelvoud van deze optie, want die zullen het ook allemaal wel beter weten omdat ze meer geld hebben. Maar samen bent u dan toch weer meer waard en bij incidentele afspraken kunt u de meerderheid zijn.
Om te beginnen krijgt u van Bos cc 1 pakket aandelen zoals voorgesteld en dat kost hem dan 17.000.000 x 500 euro, hetgeen 8.500.000.000 euro is. Elke Nederlander is dus op dat moment een beetje eigenaar van de bedrijven op de AEX vertegenwoordigd. Veel leuker als de postcode loterij of staatsloterij natuurlijk en wat belangrijker is, iedereen doet mee, niemand staat aan de kant en je hoeft er geen moer voor te doen anders dan alleen maar geboren te zijn en Nederlander, dus ook onze medelanders. Wat is 8,5 miljard nu op bedragen van 20 tot 200 miljard!
U kunt pakketten bijkopen naar believen maar iedereen heeft er in elk geval eentje. dat word lachen met aandeelhouders vergaderingen waar in elk geval de koffie met broodjes gratis zijn. Altijd handig als je even krap zit want die 25 bedrijven houden zo'n vier keer per jaar vergaderingen dus bent u 100 dagen onder de pannen.
Maar zoals een goede vriend van mij tegen mij zei, dat zijn vader zei, die het ook weer van zijn vader had, "bezit van de zaak is het eind van het vermaak", misschien wel een wijze les?
Leve de revolutie

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help