Pagina 1 van 1
Werkbedrijf en Uwv-sponsoring Shani Davis Werkbedrijf en Uwv-sponsoring Shani Davi
Gepost 18 december 2008 - 05:33
Een meerderheid van CDA, VVD, SP en D66 in de Tweede Kamer zet grote vraagtekens bij het sponsorcontract dat uitkeringsinstantie UWV heeft gesloten met schaatser Shani Davis.
Het UWV mikt met de Amerikaan op grotere naamsbekendheid voor het Werkbedrijf. Per 1 januari gaat het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) met UWV samenwerken in dat Werkbedrijf dat zoveel mogelijk werkzoekenden aan een baan moet helpen en werkgevers aan personeel.
CDA-Kamerlid Eddy van Hijum vindt sponsoring niet de manier om naamsbekendheid te winnen. “Het UWV rijdt een scheve schaats”, zei hij woensdag. Stef de Blok (VVD) vindt de plannen “niet kunnen”. “Geld van werkgevers en werknemers hoor je niet te besteden aan sponsoring”, aldus SP’er Paul Ulenbelt.
Fatma Koser Kaya (D66) wil donderdag opheldering van CDA-minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken), donderdag in overleg over arbeidsmarktbeleid. “Dit klinkt niet als een goed plan.”
Een UWV-woordvoerder wilde eerder niet kwijt wat de overheidsinstantie kwijt is aan het sponsorcontract. Behalve dat het past in een “bescheiden campagne” om het Werkbedrijf naamsbekendheid te geven. Volgens hem kost Davis sponsoren minder dan een advertentie van een kwart pagina in alle landelijke dagbladen.
Het UWV stelt dat schaatsen een van de populairste sporten in Nederland is. “Miljoenen Nederlanders volgen de sport op televisie en de tribunes.” En om het Werkbedrijf goed te laten functioneren, is het van belang dat werkzoekenden en werkgevers weten waar ze terecht kunnen voor hulp op de arbeidsmarkt.
De keuze viel op Davis vanwege “zijn grote werklust, doorzettingsvermogen en het feit dat hij steeds zelf de regie neemt in zijn carrière”. Die eigenschappen passen bij de wijze waarop het Werkbedrijf mensen wil stimuleren en begeleiden naar werk.
Dat Davis zijn talent optimaal benut blijkt uit de vele prijzen en Olympische medailles die hij in de wacht heeft gesleept, aldus het UWV. Zo won hij afgelopen weekeinde opnieuw de 1000 meter bij de wereldbekerwedstrijden in Nagano.
Bron de Telegraaf
---------------------------------------------------------------------------------------------------
De relatie tot het werkbedrijf, het nieuwe CWI, zie ik niet zo scherp maar toch vind ik dat het UWV hier gewoon mee moet doorgaan. Shani lijkt op Obama en ik heb er heel wat voor over dat alle beeldvorming van het "Bushtijdperk" verdwijnt.
Winst voor Shani is winst voor mij, ik moet nog ergens in kunnen geloven!
Het UWV mikt met de Amerikaan op grotere naamsbekendheid voor het Werkbedrijf. Per 1 januari gaat het Centrum voor Werk en Inkomen (CWI) met UWV samenwerken in dat Werkbedrijf dat zoveel mogelijk werkzoekenden aan een baan moet helpen en werkgevers aan personeel.
CDA-Kamerlid Eddy van Hijum vindt sponsoring niet de manier om naamsbekendheid te winnen. “Het UWV rijdt een scheve schaats”, zei hij woensdag. Stef de Blok (VVD) vindt de plannen “niet kunnen”. “Geld van werkgevers en werknemers hoor je niet te besteden aan sponsoring”, aldus SP’er Paul Ulenbelt.
Fatma Koser Kaya (D66) wil donderdag opheldering van CDA-minister Piet Hein Donner (Sociale Zaken), donderdag in overleg over arbeidsmarktbeleid. “Dit klinkt niet als een goed plan.”
Een UWV-woordvoerder wilde eerder niet kwijt wat de overheidsinstantie kwijt is aan het sponsorcontract. Behalve dat het past in een “bescheiden campagne” om het Werkbedrijf naamsbekendheid te geven. Volgens hem kost Davis sponsoren minder dan een advertentie van een kwart pagina in alle landelijke dagbladen.
Het UWV stelt dat schaatsen een van de populairste sporten in Nederland is. “Miljoenen Nederlanders volgen de sport op televisie en de tribunes.” En om het Werkbedrijf goed te laten functioneren, is het van belang dat werkzoekenden en werkgevers weten waar ze terecht kunnen voor hulp op de arbeidsmarkt.
De keuze viel op Davis vanwege “zijn grote werklust, doorzettingsvermogen en het feit dat hij steeds zelf de regie neemt in zijn carrière”. Die eigenschappen passen bij de wijze waarop het Werkbedrijf mensen wil stimuleren en begeleiden naar werk.
Dat Davis zijn talent optimaal benut blijkt uit de vele prijzen en Olympische medailles die hij in de wacht heeft gesleept, aldus het UWV. Zo won hij afgelopen weekeinde opnieuw de 1000 meter bij de wereldbekerwedstrijden in Nagano.
Bron de Telegraaf
---------------------------------------------------------------------------------------------------
De relatie tot het werkbedrijf, het nieuwe CWI, zie ik niet zo scherp maar toch vind ik dat het UWV hier gewoon mee moet doorgaan. Shani lijkt op Obama en ik heb er heel wat voor over dat alle beeldvorming van het "Bushtijdperk" verdwijnt.
Vriendelijke groet - Jets
Gepost 18 december 2008 - 12:40
Jets, op Dec 18 2008, 05:33 AM, zei:
Shani Davis staat ook wel bekend als 'vreemde eend in de bijt' en 'eigenzinnig'. Iemand die vooral zijn eigen weg is gegaan en afkerig was van gebaande paden
Gepost 20 december 2008 - 08:10
IJs en weder dienende is juist. Het betekent namelijk: 'als ijs en weer dienen', oftewel 'als de (weers)omstandigheden meewerken'. In deze uitdrukking wordt dienen gebruikt in de betekenis 'geschikt, gunstig zijn (voor iets)'. Het Woordenboek der Nederlandsche Taal (WNT) schreef in 1911 het volgende over de uitdrukking: "IJs en weder dienende is het vaste voorbehoud waaronder men hardrijderijen op schaatsen enz. uitschrijft." De betekenis is sindsdien breder geworden: 'als alles goed is, meezit, blijft zoals het is', zoals in 'IJs en weder dienende zitten wij volgende week prinsheerlijk in Parijs.' Sommigen vermoeden dat de uitdrukking een juridische achtergrond heeft, en denken daarom dat eis en weder dienende juist is; de betekenis zou dan iets zijn als 'als er geen hoor en wederhoor wordt toegepast'. Daar bestaat echter geen enkele aanwijzing voor. Een eis kan niet 'dienen' (een kort geding wel) en weder wordt nergens gebruikt als verkorting van wederhoor. IJs en weder dienende komt met een lange ij al eeuwenlang voor in het Nederlands.
Dit is het bewijs dat UWV helemaal begrijpt waar het over gaat!
Hij is niet bepaald rouwig om de breuk met DSB. En dat hij geen cent krijgt van de Amerikaanse schaatsbond kan hem ook niet deren. Nee .. het werkt eigenlijk wel bevrijdend dat hij niet meer met grote sponsorlogo’s hoeft rond te rijden. Shani Davis moet zichzelf momenteel helemaal bedruipen. En hij is er nog trots op ook! ,,Het is dat schaatsen niet populair is de Verenigde Staten. Anders zou ik best reclame willen maken voor onze nieuwe president. Op de ene mouw Obama en op de andere Yes I can!”
Bron Schaatsen.blog.nl
Gepost 21 december 2008 - 09:31
Beste Suther,
Op deze kortste dag van het jaar lekker kort door de bocht? Als mijn moeder nog leefde had ik haar vandaag zeker bezocht. We hadden lekker met z'n tweeen op de bank gezeten, keufelen over de wereld maar met name over Donner. Zij vond hem een kruizing van diaken en ouderling. Wij waren dan ook van de ARP. Ongemerkt echter gaat Bos er vandoor met de "prijs van beste politicus van het jaar" Donner overleverend aan kritiek als de jouwe maar ik kan je vertellen dat ik in deze tijd meer vertrouwen heb in Donner, de man die Balkenende en Verhagen nog weet te sturen. Niets van wat je nu leest in de krant is waar, het enige dat wel waar is, is dat Een boef als Madoff, in zijn eentje in staat was om 70 miljard te stelen. Een electronisch enkelbandje is zijn straf. Donner zal geen cent van ons pikken, nou ja?
Op deze kortste dag van het jaar lekker kort door de bocht? Als mijn moeder nog leefde had ik haar vandaag zeker bezocht. We hadden lekker met z'n tweeen op de bank gezeten, keufelen over de wereld maar met name over Donner. Zij vond hem een kruizing van diaken en ouderling. Wij waren dan ook van de ARP. Ongemerkt echter gaat Bos er vandoor met de "prijs van beste politicus van het jaar" Donner overleverend aan kritiek als de jouwe maar ik kan je vertellen dat ik in deze tijd meer vertrouwen heb in Donner, de man die Balkenende en Verhagen nog weet te sturen. Niets van wat je nu leest in de krant is waar, het enige dat wel waar is, is dat Een boef als Madoff, in zijn eentje in staat was om 70 miljard te stelen. Een electronisch enkelbandje is zijn straf. Donner zal geen cent van ons pikken, nou ja?
Gepost 21 december 2008 - 11:06
Jets, op Dec 21 2008, 09:31 AM, zei:
Beste Suther,
Donner heeft z'n roeping gemist net als die slappe vaatdoek balkellende die alle winden meelult, u roept maar, nl dominee worden
dat misbruik van dat elitaire gelul, doet mij zo'n pijn
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
- → Arnhem Geeft ’werkweigeraar’ Zijn Zin
- Media over sociale zekerheid
- Afschaffen Sollicitatieplicht ←
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help