26-02-2009 De sollicitatieplicht in de WW moet worden vervangen door scholingsplicht. Dat zegt Jan van Zijl vandaag in het NOS Journaal. "Bij- en omscholing vergroot de kansen van werklozen op de arbeidsmarkt, nu en in de toekomst." Deze maatregel is wat de MBO Raad betreft een antwoord op de al langer durende discussie van overheid en vakbeweging over employability van werknemers. "Laten we een leven lang leren nu eens in de praktijk gaan brengen. Voor wie dat beschouwt als een levenslange straf, is zo’n verplichte scholing een mooie stok achter de deur om snel werk te vinden. En de rest gebruikt zijn WW-periode om echt een sterkere positie op de arbeidsmarkt te veroveren. Bijkomend voordeel voor werkgevers: zij worden niet meer lastig gevallen met onzinsollicitaties." Financiële dekking voor dit plan kan gevonden worden in goed gevulde scholingsfondsen van sociale partners en zou in de sectoren met blijvend veel vraag besteed moeten worden.
Pagina 1 van 1
Afschaffen Sollicitatieplicht Afschaffen sollicitatieplicht
Gepost 11 maart 2009 - 11:28
Ik was laatst weer in Berlijn bij Caritas en die zeiden tegen mij : U kunt dit adres wel als postadres gebruiken. Ik zat toen te wachten op mijn uitkering en te internetten en zag bij mijn.postbank.nl de mogelijkheid, om daar inderdaad dat postadres van Caritas Berlijn, Duitsland, door te geven aan Postbank.nl. Toch heb ik dat toen niet gedaan want ik dacht : "Ik heb nog geen toestemming van het UWV daarvoor Dus als ik eerst m'n uitkering maar ontvang. " Toen ik daarna terugkwam in Nederland, las ik een bericht van reïntegratiebedrijf Midlifetop, daar e-mailde ik mee, met directeur Blankert, geloof ik dat die heette, en die zei : "Ja, met Euro 900 per maand, kunt U wel een postadres in Duitsland nemen, want dat is een verdragsland. " Toen schreef ik terug :"Fijn , dan ga ik meteen mijn adres veranderen." Dat deed ik en eerst naderhand schreef directeur Blankert van Midlifetop terug: " Maar wij zijn niet het UWV zelf hier, slechts een reíntegratiebedrijf" Dus begreep ik dat ik dat bericht niet van het UWV gehoord had, en dat de adreswijziging gewoon niet goedgekeurd zou worden als ik ging opbellen met het UWV. Dus moet ik al die adreswijzigingen weer zien ongedaan te maken, maar ik hoop wel dat ik gewoon a.s. vrijdag 13 maart mijn WAO/WIA uitkering op mijn nog steeds ongewijzigde gironummer kan ontvangen/verwachten. Ik kan straks wel even telefonisch contact met het UWV zoeken, maar denk wel dat een adreswijziging naar het buitenland afgewezen zal worden. Hoogachtend, F.M.v.Keulen, Deventerstraat xx, 7311LW Apeldoorn, Nederland, 055 5211002, 04313010570, BSN: xxxxxxxxx, INGbankrekeningnummer: xxxxxxxxx, fvankeulen055@googlemail.com
Beheerder: Geef nooit uw gegevens online, zelfs niet hier, want ook wij zijn het UWV niet!!!
Beheerder: Geef nooit uw gegevens online, zelfs niet hier, want ook wij zijn het UWV niet!!!
Gepost 11 maart 2009 - 12:58
Beste F. van Keulen,
Je kunt met behoud van WAO of WIA-uitkering verhuizen naar landen in de Europese Unie. Geef minimaal 2 weken van te voren je adreswijziging schriftelijk door aan UWV.
Kijk op uwv.nl:
uwv.nl: Arbeidsongeschiktheid, wonen in het buitenland
Als je niet gaat verhuizen lijkt het mij niet verstandig een postadres in Berlijn te gebruiken. Je gaat toch niet elke week vanuit Nederland naar Berlijn reizen om je post op te halen?
Je kunt met behoud van WAO of WIA-uitkering verhuizen naar landen in de Europese Unie. Geef minimaal 2 weken van te voren je adreswijziging schriftelijk door aan UWV.
Kijk op uwv.nl:
uwv.nl: Arbeidsongeschiktheid, wonen in het buitenland
Als je niet gaat verhuizen lijkt het mij niet verstandig een postadres in Berlijn te gebruiken. Je gaat toch niet elke week vanuit Nederland naar Berlijn reizen om je post op te halen?
Met vriendelijke groet, Marcel.
#4 Gast_stress123_*
Gepost 11 maart 2009 - 01:44
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote