hoi alle,
ik heb nu een schrijven van de gemeente waarop ik een uitkering van 1283,67
heb gekregen nu krijgt mijn vrouw van het rijk elke maand 170, euro .
bijft ze deze bijdage houden of word dit opgeheven en zit dit in deze uitkering.
gr dick
Pagina 1 van 1
Heffingskorting En Uitkering wel of niet
Gepost 08 juni 2009 - 09:37
dirk999, op Jun 8 2009, 07:23 PM, zei:
hoi alle,
bijft ze deze bijdage houden of word dit opgeheven en zit dit in deze uitkering.
gr dick
gr dick
Beste Dirk,
Je vrouw kan dit bedrag het beste stop laten zetten bij de belastingdienst, omdat ze daar nu geen recht meer op heeft. Dit is de teruggaaf algemene heffingskorting. Die ontving ze vorig jaar waarschijnlijk omdat jij inkomsten had en zij niet. De bijstand wordt aan jullie beiden uitbetaald voor de helft. De algemene heffingskorting zit hier ook in verwerkt.
mvrg
janz
Gepost 10 december 2010 - 09:32
Doordat ik gebruik maak van de voorlopige teruggaaf door de Belastingdienst waar beider loonheffingskorting reeds bijzit, heb ik een brief van de gemeente ontvangen dat het nettobedrag IOAW € 901,27 zal zijn.
Ik neem aan dat dit nettobedrag correct is en dat het stoppen van de voorlopige teruggaaf of loonheffngskorting geen zoden aan de dijk legt?
Ik neem aan dat dit nettobedrag correct is en dat het stoppen van de voorlopige teruggaaf of loonheffngskorting geen zoden aan de dijk legt?
Gepost 10 december 2010 - 09:38
Margarino, op Dec 10 2010, 09:32 AM, zei:
Doordat ik gebruik maak van de voorlopige teruggaaf door de Belastingdienst waar beider loonheffingskorting reeds bijzit, heb ik een brief van de gemeente ontvangen dat het nettobedrag IOAW € 901,27 zal zijn.
Toch klopt er iets niet, want 901,27 + 170 = 1071,27 en dat is nog lang geen € 1283,67 zoals in de brief staat van je gemeente. Ik zou maar eens een afspraak maken om te vragen hoe ze dat uitgerekend hebben.
mvrg
Janz
Gepost 10 december 2010 - 03:22
Bedankt Janz,
Heb al gebeld en om een berekening gevraagd, het zou wel om 2x van 84,25 m.b.t. de loonheffing gaan, maar die loonheffingskorting c.q. de voorlopige teruggaaf van de IB begrijp ik nog niet precies hoe dit verwerkt wordt in de IOAW inhouding..¿?...
Een ding is wel duidelijk en rekening mee te houden, de zeer flinke terugval na je (maximale) WW.
EINDCONCLUSIE: op advies van de gemeente mijn VT stopgezet (en niet die van mijn vrouw) zodat de maandelijks IOAW op netto 1.066,85 euro uitkomt.
N.B.
Gelijk maar ook de zorgtoeslag naar het nieuwe inkomensbedrag aangepast.
Heb al gebeld en om een berekening gevraagd, het zou wel om 2x van 84,25 m.b.t. de loonheffing gaan, maar die loonheffingskorting c.q. de voorlopige teruggaaf van de IB begrijp ik nog niet precies hoe dit verwerkt wordt in de IOAW inhouding..¿?...
Een ding is wel duidelijk en rekening mee te houden, de zeer flinke terugval na je (maximale) WW.
EINDCONCLUSIE: op advies van de gemeente mijn VT stopgezet (en niet die van mijn vrouw) zodat de maandelijks IOAW op netto 1.066,85 euro uitkomt.
N.B.
Gelijk maar ook de zorgtoeslag naar het nieuwe inkomensbedrag aangepast.
Gepost 05 maart 2011 - 12:11
Indien van toepassing: Ook is het zo dat de uitkering voor 50% voor je evt partner is bedoeld en officieel op zijn/haar naam komt, m.a.w. indien hij/zij een Voorlopige Teruggave van de Belastingdienst ontvangt moet dit gegeven van verwachte jaarinkomen van ruim 9.000 euro worden doorgegeven, met als consequentie dat ook deze VT flink terug wordt geschroefd. Het beste is dan ook de beider VT maar helemaal te laten stoppen en via de gemeente te laten lopen.
Gepost 23 maart 2011 - 01:30
Een ander belastingaandachtpunt is dat door de veel lagere inkomen, én loonheffing, bij een evt koophuis en flinke hypotheekrenteaftrekpost dit in de nieuwe situatie wel eens niet meer zoals voorheen volledig tot een aftrekpost zorgt doordat de loonheffing lager blijkt en bij de jaarlijkse belastingaangifte voor een onverwachte ´Te betalen´ situatie kan zorgen. :-(
Gepost 08 april 2011 - 08:55
In de vandaag aangekondigde komenden wijzigingen m.b.t. de bijstand:
´..Het kabinet schaft de dubbele heffingskorting voor bijstandsgerechtigden af. Dit moet voorkomen dat de netto bijstand voor een stel dat niet werkt straks hoger is dan de netto inkomsten van een werkende kostwinner die het minimumloon verdient...´
´..Het kabinet schaft de dubbele heffingskorting voor bijstandsgerechtigden af. Dit moet voorkomen dat de netto bijstand voor een stel dat niet werkt straks hoger is dan de netto inkomsten van een werkende kostwinner die het minimumloon verdient...´
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 

Multi quote