Ik heb op verzoek van mijn ouders mijn broer in huis genomen omdat hij werk- en dakloos was geworden.
Geen adres is geen mogelijkheden voor wat dan ook.
Ik heb er dus in toegestemd dat hij zich op mijn adres in heeft geschreven om hem zo de mogelijkheid te geven achter werk en/of inkomen (ww-uitkering) aan te gaan en zijn andere zaken te regelen.
Nu wordt zijn aanvraag voor ww-uitkering afgewezen op het feit dat hij bij mij woont en ik een inkomen heb.
Maar ik heb er niet in toegestemd om mijn broer te onderhouden. Dat staat ook duidelijk zwart op wit.
Is dit terecht??
Pagina 1 van 1
Afwijzing Ww-uitkering
Gepost 25 juni 2009 - 04:53
KaHa, op Jun 25 2009, 12:53 PM, zei:
Nu wordt zijn aanvraag voor ww-uitkering afgewezen op het feit dat hij bij mij woont en ik een inkomen heb.
Is dit terecht??
Is dit terecht??
Beste KaHa
De (samen) woon situatie van iemand is geen factor bij het wel of niet krijgen van een WW uitkering.
Is er wel een WW uitkering aangevraagd? Zijn hier stukken van? Op een uitkeringsaanvraag wordt altijd schriftelijk uitsluitsel gegeven. Wanneer er negatief wordt beslist staat er ook de reden bij. Wanneer deze niet rechtsgeldig is kan je tegen de beslissing in bezwaar gaan.
Kaidon
Gepost 25 juni 2009 - 09:41
Marloes, op Jun 25 2009, 10:16 PM, zei:
Gaat het niet om een Bijstandsuitkering, want dan speelt het samenwonen wel een rol.
Bij een Wwb-uitkering (wet werk en bijstand) is er sprake van samenwonen wanneer er 2 personen op 1 adres staan ingeschreven, zij beiden hun hoofdverblijf daar hebben en er sprake van zorgdragen voor elkaar is. Aan alle voorwaarden moet zijn voldaan.
Wil je dit niet, dan moet de situatie zo zijn dat jullie elk een eigen huishouding hebben, maar alleen de kosten van het wonen delen. Beiden moeten apart koken, apart wassen, eten etc. en wanneer dit ook vast ligt in een contract, en er ook feitelijk huur wordt betaald dan zit het wel goed.
mvrg
Janz
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote