Hallo,
Kan iemand mij antwoord geven op de vraag tot wanneer de sociale dienst mijn bankafschriften mag inzien?
Heb een oproep gekregen voor een heronderzoek. Ik ben pas vanaf oktober in de sociale dienst en nu willen ze onder andere mijn bankgegevens zien vanaf 8 oktober 2008. Ik dacht dat er maar van 3 maanden terug mocht worden opgevraagd. Heb ik het verkeerd? Bij voorbaat dank.
Groetjes simone
Pagina 1 van 1
Bankafschriften
Gepost 08 juli 2009 - 07:54
Ha Simone,
Ik kan me voorstellen dat je niet staat te springen op het delen van prive gegevens, maar je hebt helaas geen keus. Als je dit onderwerp ter discussie brengt bij de soos wordt dat in de meeste gevallen opgevat als dat je iets te verbergen hebt. De consequentie daarvan is een huisbezoek van het fraudeteam, en ik kan je verzekeren, da's geen sinecure, ookal heb je niks misdaan.
Succes
Ben
Ik kan me voorstellen dat je niet staat te springen op het delen van prive gegevens, maar je hebt helaas geen keus. Als je dit onderwerp ter discussie brengt bij de soos wordt dat in de meeste gevallen opgevat als dat je iets te verbergen hebt. De consequentie daarvan is een huisbezoek van het fraudeteam, en ik kan je verzekeren, da's geen sinecure, ookal heb je niks misdaan.
Succes
Ben
Gepost 08 juli 2009 - 07:59
cirkel, op Jul 7 2009, 01:46 PM, zei:
Zover ik weet mogen ze vanaf je aanvraag voor Bijstand tot 3 maanden terug gaan.
Dat zou dus betekenen dat ze al vanaf juli 2008 alles mogen opvragen.
Dat zou dus betekenen dat ze al vanaf juli 2008 alles mogen opvragen.
Beste Cirkel en Simone,
Wanneer Simone vanaf oktober 2008 een bijstandsuitkering heeft dan heeft de gemeente bij aanvang van de uitkering al de gelegenheid gehad om de bankafschriften in die 3 maanden ervoor in te zien. Als het goed is, is dat toen ook gebeurd. Dus er is geen enkele reden om dit nogmaals te vragen aan Simone. Maar dat doen ze dus ook niet. Ze vragen de afschrften vanaf 8 oktober 2008. Dat is waarschijnlijk de ingangsdatum van de bijstand.
Het is niet gebruikelijk om de bankafschriften op te vragen van een periode die langer is dan 3 maanden terug. Hiertoe moet de gemeente een goede reden hebben, anders is het in strijd met het proportionaliteitsbeginsel. Zij zullen je daarom ook de reden van dit verzoek moeten vertellen.
Kijk hier ook eens voor meer info.
mvrg
janz
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote