Hallo beste land (cq lot) genoten,
Nederland heeft een héél VIES systeem! Het is ronduit schandalig dat mensen die zo lang en hard voor hun werkgever hebben gewerkt vanwege een kredietcrisis ontslagen zijn.
Zomaar op keiharde wijze onderuit gehaald, geen cent meer te makken. Wat nu? Rekeningen blijven gewoon komen evenals alle andere LASTEN.
Om over onze TOB regering (Afgekeurde Nijenrode Hofstadcrimi's) maar niet te spreken. Zakkenvullers zijn het maar de burger in Nood helpen? Ho maar !
Geen wonder dat zoveel Nederlanders naar het Buitenland vertrekken.
Er zijn immers nog landen waar je gegarandeerd tot je 60e bij dezelfde werkgever kunt blijven.
Ons menselijk bestaan in Nederland wordt langzaamaan weggevaagd en zo kan ik nog wel even doorgaan.
We zouden er beter aan doen om allemaal ons biezen te pakken en vertrekken hier.
In 'ons' land komt het nooit meer goed.
Veel geluk allemaal.
J.Den Hartogh
Pagina 1 van 1
Systeem Van Nl. Sucks ! Wat ik vind van ons systeem.
Gepost 29 augustus 2009 - 01:31
joost den hartogh, op Aug 28 2009, 07:30 PM, zei:
Hallo beste land (cq lot) genoten,
Nederland heeft een héél VIES systeem! Het is ronduit schandalig dat mensen die zo lang en hard voor hun werkgever hebben gewerkt vanwege een kredietcrisis ontslagen zijn.
Zomaar op keiharde wijze onderuit gehaald, geen cent meer te makken. Wat nu? Rekeningen blijven gewoon komen evenals alle andere LASTEN.
Om over onze TOB regering (Afgekeurde Nijenrode Hofstadcrimi's) maar niet te spreken. Zakkenvullers zijn het maar de burger in Nood helpen? Ho maar !
Er zijn immers nog landen waar je gegarandeerd tot je 60e bij dezelfde werkgever kunt blijven.
Ons menselijk bestaan in Nederland wordt langzaamaan weggevaagd en zo kan ik nog wel even doorgaan.
We zouden er beter aan doen om allemaal ons biezen te pakken en vertrekken hier.
Veel geluk allemaal.
J.Den Hartogh
Veel geluk allemaal.
J.Den Hartogh
Beste Jan naar ik aanneem, of Jaap of Joep,
VIES is in het huidige jeugd jargon net het tegenovergestelde, GOED dus. Moest ik ook even aan wennen hoor. Dat land waar je tot je 60e een vaste werkgever krijgt, waar ligt dat en heb je dat al aan Donner verteld? Is wel weer wat anders dan doorwerken tot 67 jaar.
Maar als je ontslagen bent, kan ik me je kwaadheid wel voorstellen, edoch daar hebben we nu juist alle sociale voorzieningen voor. Het enige dat ik je kan aanraden is om je abonnement op Nederland drastisch aan te passen. Zorg er voor dat je geen rekeningen krijgt waar je niets aan hebt, beperk het tot wonen, energie, TV(internet) en je noodzakelijke leeftocht. Zelfs met een bijstand uitkering red je dat als je maar geen kinderen hebt. Vluchten uit Nederland, maar waar naar toe? Akkoord met AOW of volledige WAO kun je als je ouder bent dan 13 alle wereldzeeën bevaren, maar noem mij een land waar alles zo goed geregeld is als Nederland. Misschien zelfs wel te goed geregeld.
Schrijf je anders in bij onze aanstaande cursus "zakkenvullen". Deelname is 3000 euro voor een periode van drie maanden en bij gebleken geschiktheid een vaste baan tot je 67e jaar. Die 3000 euro wordt betaald door de overheid en we noemen het reintegratie want je mag je uitkering behouden. De zakken worden op Rottumeroog gevuld en moeten leeggegooid op de Maasvlakte. Nou zijn we hier ook de beroerdste niet en kunnen wel een oogje dichtknijpen als die zandzakken rondom DenHaag al worden geleegd, dat zal ze leren
Vriendelijke groet - Jets
Gepost 29 augustus 2009 - 08:53
Hallo
Nou hier in Nederland hebben we niet te klagen hoor!!in heel veel landen is het tig keer erger,In amerika waar heel veel mensen in tentenkampen leven of in hun auto en maar een aantal maanden uitkering krijgen.
Ik heb 30 jaar gewerkt en dan krijg je best behoorlijk lang een uitkering en terecht daar heb je ook jaren voor gewerkt,sommige mensen verwachten als ze 1 jaar gewerkt hebben 10 jaar WW dat zou niet kloppen.
Als je wilt werken zul je soms je eisen aan moeten passen ,ik heb na een zwaar ongeluk alles aangepakt om zo goed mogelijk te herstellen letterlijk met vallen en opstaan en heb alles aangegrepen om weer werk te krijgen en GELUKT!!! het UWV heeft me netjes te woord gestaan en heeft meegewerkt en was heel redelijk.
Ik denk ook als ze merken dat je wel wilt maar niet alles meer kan dat ze je dan willen helpen.
Heel veel mensen vinden het wel heerlijk geld en er niets voor te doen en dat is het ook waar de maatschappij aan kapot is gegaan !!
Nou hier in Nederland hebben we niet te klagen hoor!!in heel veel landen is het tig keer erger,In amerika waar heel veel mensen in tentenkampen leven of in hun auto en maar een aantal maanden uitkering krijgen.
Ik heb 30 jaar gewerkt en dan krijg je best behoorlijk lang een uitkering en terecht daar heb je ook jaren voor gewerkt,sommige mensen verwachten als ze 1 jaar gewerkt hebben 10 jaar WW dat zou niet kloppen.
Als je wilt werken zul je soms je eisen aan moeten passen ,ik heb na een zwaar ongeluk alles aangepakt om zo goed mogelijk te herstellen letterlijk met vallen en opstaan en heb alles aangegrepen om weer werk te krijgen en GELUKT!!! het UWV heeft me netjes te woord gestaan en heeft meegewerkt en was heel redelijk.
Ik denk ook als ze merken dat je wel wilt maar niet alles meer kan dat ze je dan willen helpen.
Heel veel mensen vinden het wel heerlijk geld en er niets voor te doen en dat is het ook waar de maatschappij aan kapot is gegaan !!
Gepost 26 maart 2010 - 04:54
Ontslagen worden is nooit leuk en je mag en kan nooit rechten ontlenen aan het feit dat je deel bent geworden van het interieur.
We zijn gewoon huurlingen niets meer of minder.
Je doet je ding en je ontvangt wat geld.
Ik ben het met Annelies eens. Gooi alles wat je niet echt nodig hebt overboord en je hebt veel meer vrijheid en je zult zien dat je het helemaal niets mist. Je kunt dan ook van veel minder leven dan je denk of misschien je eigen wel wijs maakt.
Dat neemt niet weg dat als een ex minister een anderen baan heeft gevonden dat die nieuwe baan (geen politieke baan, maar in de publieke sector) dat dan het salaris aangevuld wordt tot minister niveau da's lachwekkend zeker als je weet dat wij dat betalen en dat ons niets gevraagd wordt.
Neemt niet weg dat er veel landen zijn waar bv usa het niet echt prettig is als je ontslagen wordt, maar wat wel schandalig is dat de heren/dames van de soos je als een misdadiger behandelen da's heel erg en daar zou eens wat tegen gedaan moeten worden want omdat er iemand anders tegen over ze zit hebben zij werk .....
En voor ieder ambtenaar staan meerdere mensen in het bedrijfsleven tegenover die dat éne salaris moeten terug verdienen .....
Less is more, begeren is lijden en bezit is zorg.
We zijn gewoon huurlingen niets meer of minder.
Je doet je ding en je ontvangt wat geld.
Ik ben het met Annelies eens. Gooi alles wat je niet echt nodig hebt overboord en je hebt veel meer vrijheid en je zult zien dat je het helemaal niets mist. Je kunt dan ook van veel minder leven dan je denk of misschien je eigen wel wijs maakt.
Dat neemt niet weg dat als een ex minister een anderen baan heeft gevonden dat die nieuwe baan (geen politieke baan, maar in de publieke sector) dat dan het salaris aangevuld wordt tot minister niveau da's lachwekkend zeker als je weet dat wij dat betalen en dat ons niets gevraagd wordt.
Neemt niet weg dat er veel landen zijn waar bv usa het niet echt prettig is als je ontslagen wordt, maar wat wel schandalig is dat de heren/dames van de soos je als een misdadiger behandelen da's heel erg en daar zou eens wat tegen gedaan moeten worden want omdat er iemand anders tegen over ze zit hebben zij werk .....
En voor ieder ambtenaar staan meerdere mensen in het bedrijfsleven tegenover die dat éne salaris moeten terug verdienen .....
Less is more, begeren is lijden en bezit is zorg.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
- → Berekening Gemiddeld Aantal Gewerkte Uren
- Archief
- Meewerken Aan Onderzoek Universiteit Van Amsterdam ←
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help