Goeden middag
Ik heb een koophuis met 4 etage.s (eigenlijk 2 woningen boven elkaar) volgend jaar wordt mijn dochter 18 en vervalt t wezen uitkering...
Nu weet ik dat ik de nabestaande uitkering behoud...Nu is mjn vraag...kan/mag ik een kamer laten huren in mijn huis...???? .Of ziet de svb dat als samen wonend....??
OF het dan n vrouw of man is maak dan inprincipe niet uit denk ik....
Ik ben in 96 weduwe geworden,,,en val nog onder de oude regel..
Zou u mij hier antwoord op kunnen geven???
Alvast bedankt...
Kreeftj
Pagina 1 van 1
Aww Of Anw Uitkering
Gepost 09 september 2009 - 11:14
Beste Kreeftj,
Alleen inkomen uit of in verband met arbeid heeft invloed op de Anw. Verhuur van een lege kamer in je huis valt daar niet onder.
Als je alleen een kamer verhuurt, maar verder geen persoonlijke en financieel-economische banden hebt met de huurder, ben je niet samenwonend. Er moet dus sprake zijn van twee gescheiden huishoudens.
Alleen inkomen uit of in verband met arbeid heeft invloed op de Anw. Verhuur van een lege kamer in je huis valt daar niet onder.
Als je alleen een kamer verhuurt, maar verder geen persoonlijke en financieel-economische banden hebt met de huurder, ben je niet samenwonend. Er moet dus sprake zijn van twee gescheiden huishoudens.
Met vriendelijke groet, Marcel.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help