In het kort mijn situatie:
Ik werkte 36 uur in loondienst met gebruik van eigen auto.
Mijn inkomen bestond uit loon plus €0.07, belastbare KM vergoeding, en €0,19 onbelaste KM vergoeding.
Mijn werkzaamheden zijn terug gelopen tot 16 uur per week en krijg nu een ww uitkering verminderd met mijn inkomsten, maar met vrijlating van de onbelastbare KM vergoeding.
Nu mijn punt, volgens mijn standpunt is de €0,07 belastbare KM vergoeding geen loon, en zou deze niet gekort mogen worden op mijn uitkering.
Mijn vraag:, wie heeft hier een mening over, of heeft hier ervaring mee.
Vriendelijke groet antoon15
Pagina 1 van 1
Auto Km Vergoeding En Ww. Is belaste KM vergoeding loon?
Gepost 30 september 2009 - 11:15
Beste Antoon,
In de WW is bepaald dat als te korten inkomen het SV-loon geldt. Dat is grotendeels gelijk aan het belastbaar loon (loon voor de loonbelasting). Zo ook voor de kilometervergoeding. De eerste € 0,19/km is geen belastbaar loon. De rest is wel belastbaar loon en dus SV-loon en dus inkomen voor de WW. De € 0,07/km worden terecht gekort op de WW.
Zowel de belastingdienst als UWV zien dit als inkomen.
In de WW is bepaald dat als te korten inkomen het SV-loon geldt. Dat is grotendeels gelijk aan het belastbaar loon (loon voor de loonbelasting). Zo ook voor de kilometervergoeding. De eerste € 0,19/km is geen belastbaar loon. De rest is wel belastbaar loon en dus SV-loon en dus inkomen voor de WW. De € 0,07/km worden terecht gekort op de WW.
Zowel de belastingdienst als UWV zien dit als inkomen.
Met vriendelijke groet, Marcel.
#3 Gast_vicky_*
Gepost 08 januari 2012 - 02:47
hoi , ik heb een uitkering van de gemeente , nu ga ik naar school voor een cursus die door de gemeente is goed gekeurd.
ik moet hier voor met de auto 60km per dag afleggen en 4 dagen in de week.
heb ik recht op km vergoeding hier voor .
gr. vicky
ik moet hier voor met de auto 60km per dag afleggen en 4 dagen in de week.
heb ik recht op km vergoeding hier voor .
gr. vicky
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote