Spring naar inhoud

Meer professionals

Mededelingen

Foto
- - - - -

Flex Pensioen Voor Ingang Wia/wga Uitkering

1 reactie op dit onderwerp

#1 Herman V

Herman V

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 1 berichten

Geplaatst 26 oktober 2009 - 12:02

Ik wordt op 8 maart 2010 60 jaar en kan volgens PGGM aanvraag per 1 maart 2010 mijn flex pensioen laten ingaan.
Ik ben op 26 februari 2008 ziek gemeld en op 3 maart 2008 weer vollledig aan het werk gegaan. Op 26 maart 2008 heb ik een TIA gekregen en op 23 juni 2008 een CVA. Ik ben dus nu ca 1 jaar en 8 maanden ziek en zal binnenkort voor WIA gekeurd worden, met waarschijnlijk volledige afkeuring, waarbij voor mij de ingangsdatum nog onduidelijk is. Ik heb de volgende vragen:
1. Op welke datum gaat de WIA/WGA uitkering in?
2. Als ik op peildatum voor het flex pensioen (1 maart 2010 ) nog geen uitkering heb, kan ik dan flex pensioen aanvragen ook als er kort daarop een WIA/WGA uitkering wordt toegekend? Blijft het flex pensioen dan gedurende 60-65 jaar uitbetaald worden? En wordt het flexpensioen geheel of gedeeltelijk gekort op de WIA/WGA uitkering?
3. Welke gevolgen heeft het flex pensioen op het arbeidsongeschiktheidspensioen van het PGGM?
4. Kortom welke mogelijkheden zijn er en welke zijn financieel voor mij het gunstigst?

Alvast dank voor uw reactie.

#2 Marcel

Marcel

Senior lid

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 3197 berichten

Geplaatst 27 oktober 2009 - 12:13

Beste Herman,

De WIA gaat in als je 104 weken ziek bent geweest. Bij een doorlopende ziekmelding per 26 februari 2008 zou dat per 23 februari 2010 zijn.

Jij bent echter nog enige tijd hersteld geweest. Omdat dat minder dan 4 weken is (van 3 tot 26 maart 2008) worden de ziekteperiodes gekoppeld. Voor de periode van 104 weken wordt dus vanaf 26 maart 2008 doorgeteld waar je op 3 maart 2008 gebleven was. Op 18 maart 2010 maak je dan de 104 weken vol. De ingangsdatum van de WIA is 19 maart 2010.

Bij (pre-)pensioen/VUT worden de inkomsten die aan dat pensioen vooraf gingen verrekend met de WIA alsof het salaris gewoon doorloopt.

Vragen over je PGGM-pensioenregeling kan ik niet beantwoorden.

Met vriendelijke groet, Marcel.

Reageer op dit onderwerp

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers