Wijzigingen Op Remigratiewet Goedgekeurd Is de ingangsdatum ook al bekend?
Gepost 15 november 2009 - 11:46
Als de ministerraad het over een wetsvoorstel eens is moet het eerst nog naar de Tweede kamer en na na eventuele aanpassing en goedkeuring naar de Eerste kamer. Pas dan kan het voorstel ondertekend worden, is het een wet en kan hij na publicatie in werking treden.
Gepost 05 december 2009 - 02:00
---
De beleidslijn houdt voorals-nog in dat alleen de eerste generatie geworven arbeidsmigranten (inclusief hun partner en eventuele minderjarige kinderen), die zich in Nederland hebben geves-tigd voordat hun land van herkomst als lidstaat tot de EEG dan wel de EU toetrad, nog een aanvraag kunnen indienen voor de Remigratiewet.
De beleidslijn is ambtelijk in bespreking met de EC. Naar verwachting komt vóór het einde van 2009 ter zake duidelijkheid. Invoering van de beperking krijgt dan in 2010 beslag na een redelijke termijn voor de voorlichting aan de doelgroepen.
----
Gepost 10 december 2010 - 09:40
Zoekende op internet vond ik dit Planningsbrief van eind november van Sociale Zaken waarin
helemaal op het laatste blad is te lezen dat de Remigratiewetwijzigingen voor behandeling gepland
staan voor de zomer 2011.
De vraag is of de wijziging ook de vóór een bepaalde datum reeds in NL wonend zal treffen.
http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-...-2010-2011.html
Voor zomer 2011 - Wijziging Remigratiewet - Wijzigingen i.v.m. onder meer leeftijdsverhoging en afschaffen
basisvoorzieningen
#6 Gast_Romsom_*
Gepost 06 oktober 2011 - 11:00
Ik heb gelezen dat remigratiewet gaat veranderen in November 2011 van 45 naar 55 jaar.
Ik vindt dat op een ander maneer moet dat geboeren,namelijk:
Laat de grens vanaf 45jaar blijfen maar de legale verblijf in Nederland bijvoorbeeld 10,15 of 20 jaar.
Mensen zoals ik die wonen langere tijd in Nederland en willen terug naar eigen land moeten ze wachten tot hun 55jaar terwijl ze over 1,2,of 3 maanden worden 45jaar en ze kunnen niet meer aanvragen.
Ik word zelf 45 jaar volgende jaar in Oktober,kan ik nu alfast de aanvraag indienen voor remigratie zodat ik nog kan emigrieren volgens de oude remigratiewet?
mvg
K.Romsom
Gepost 06 oktober 2011 - 12:31
Kunt u mischien aub aangeven waar u dit gelezen heeft en of er een evt link is?
Nee u kunt het niet van te voren indienen, n.l. op de dag van ontvangst en registratie door het SVB wordt bepaald en beoordeeld of u aan de voorwaardes voldoet en vervolgens wel of niet toegekend.
#8 Gast_hogar_*
Gepost 16 november 2011 - 11:46
http://www.tweedekam...ties/result.jsp
In veld zoek schrijf 33085
Dan download (in word format) nieuw (aanpassing) reemigratiewet
Op 14.11.2011 is commissie van tweede kamer wetswijziging voorgesteld
Als ik goed heb begrepen moet nog stemming plaats vinden in 2. & 1. kamer
Dan Ondertekening en plaatsing in staatsblad
Mij vraag is volgende
Hoe lang is de procedure en wanneer is te verwachten dat wetswijziging rechtsgeldig word
(omdat ik pas volgende jaar 45 word
#9 Gast_Oprotpremie voor remigrant_*
Gepost 16 november 2011 - 06:21
Wel is duidelijk dat deze voor de resterende rechthebbenden het laatst tot 01-01-2025 kan worden aangevraagd, naast de nieuwe restricties in leeftijf en uitkeringsduur.
Blijft niets anders op dan blijven opletten.
#10 Gast_kirston_*
Gepost 14 december 2011 - 06:33
Oprotpremie voor remigrant, op 16 november 2011 - 06:21 , zei:
Wel is duidelijk dat deze voor de resterende rechthebbenden het laatst tot 01-01-2025 kan worden aangevraagd, naast de nieuwe restricties in leeftijf en uitkeringsduur.
Blijft niets anders op dan blijven opletten.
Ik ben nét 45 geworden maar moet nog tot maart 2012 wachten omdat ik dan 6 mnd een uitkering heb. ben ik nog op tijd denken jullie? (om in aanmerking te komen voor de remigr,wet) Mijn beide ouders zijn van surinaamse afkomst en ik hier geboren in 1966
Gepost 15 december 2011 - 05:29
Zaak: Wetgeving - minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, J.P.H.
Donner - 14 november 2011
Wijziging van de Remigratiewet (heroverweging Remigratiewet) - 33085
Besluit: Inbrengdatum voor het verslag vaststellen op 15 december te 12.00 uur
Bovenstaand zie Besluitenlijst onder bij blad 6: http://www.tweedekam...m118-225654.pdf
http://www.tweedekam...Donderdag&his=0
#13 Gast_kirston_*
Gepost 15 december 2011 - 08:07
Remigrant, op 15 december 2011 - 04:19 , zei:
Trouwens, is ook de Agenda van de vergaderingen van de 1e Kamer ergens te raadplegen?
Ik snap niets van die agenda maar ik kreeg vandaag te horen bij het NMI leiden dat ik buiten de boot val ??? Ik ben nl niet van de eerste generatie omdat ik hier ben geboren en nooit de surin. nation, gehad heb??? dus met andere woorden alleen de 1e generatie kan v/a 15 november nog en ik ben dus wat dat stuk betreft al te laat !!!
Ik merk dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd want deze heer wist eerst niets en ik stond 10 min, in de wacht en toen kreeg ik dit antwoord van een andere dame en zij was resoluut om mij te vertellen dat die wet mbt 1e generatie 15 november 2011 is ingegegaan dus zoiezo val ik buiten de regeling nu
Weten jullie hier dan misschien wel echt meer over ??
Gepost 15 december 2011 - 08:20
kirston, op 15 december 2011 - 08:07 , zei:
dat die wet mbt 1e generatie 15 november 2011 is ingegegaan dus zoiezo val ik buiten de regeling nu
Weten jullie hier dan misschien wel echt meer over ??
Het eerste klopt volgens mij wel, niet zo zeer hier geboren (want dat kan n.l. NOG wel) maar nooit een van die nationaliteiten hebben gehad.
Het tweede klopt ook NOG niet, de wijzigingen zijn n.l. nog niet ingevoerd.
Bel, of stuur anders een mailtje, naar het SVB m.b.t. Remigratiewet.
#15 Gast_kirston_*
Gepost 15 december 2011 - 08:54
Margarino, op 15 december 2011 - 08:20 , zei:
Het tweede klopt ook NOG niet, de wijzigingen zijn n.l. nog niet ingevoerd.
Bel, of stuur anders een mailtje, naar het SVB m.b.t. Remigratiewet.
Beste Margerino
ja het is me wat hoor, mijn vriendin heeft met het svb gesproken en geloof me als ik je zeg dat ook hun niet echt wijsheden hebben mbt deze ingangswet. ook tegen haar werd gezegd dat alles nu al is ingegaan en dat ik dus eigenlijk met mijn 6 maanden uitkering straks geen recht meer heb omdat ik van die 2e generatie ben. Andere die daar zijn geboren of ooit de nation, hebben gehad die hebben wel recht.
Gepost 15 december 2011 - 10:20
16-11-2011
Vanaf 16 november zijn er twee groepen die geen gebruik meer kunnen maken van de remigratieregeling.
U kunt geen gebruik meer maken van deze regeling als:
u de Chinese nationaliteit heeft, of
een van uw ouders behoorde tot de doelgroep op grond van nationaliteit of voormalige nationaliteit en u deze nationaliteit zelf niet heeft of heeft gehad.
http://www.svb.nl/in..._remigratie.jsp
Maar nogmaals, daar staat niets over hier geboren of 1e/2e generatie maar wel over nooit de nationaliteit van een van je ouders gehad. Of lees ik verkeerd?
Er zijn n.l. legio ouders die hun hier geboren kinderen ook hun eigen nationaliteit meegeven, niet?.
#17 Gast_kriston_*
Gepost 15 december 2011 - 11:34
Margarino, op 15 december 2011 - 10:20 , zei:
http://www.svb.nl/in..._remigratie.jsp
Maar nogmaals, daar staat niets over hier geboren of 1e/2e generatie maar wel over nooit de nationaliteit van een van je ouders gehad. Of lees ik verkeerd?
Er zijn n.l. legio ouders die hun hier geboren kinderen ook hun eigen nationaliteit meegeven, niet?.
uhm ik begrijp er helemaal niets van hoor. volgens mij hebben ze dan toch gelijk hoor mbt die genartie verhalen, en bij marokaanse mensen gebeurd het wel dat men de marok, nation, meekrijgt dus eigenlijk dubbele maar in mijn geval heb ik gewoon zware pech want ik heb nooit de surin, nation, gehad want ben gewoon hier geboren en mijn ouders in suriname, thats all en nu kan ik niet van deze regeling gebruik maken.
dit is meer dan balen hoor.
Gepost 16 december 2011 - 12:20
Nogmaals, het gaat om je (evt oude) nationaliteit, heb je die niet en ben je altijd enkel NL geweest dan heb je er geen recht op.
Alternatief?
Mogelijk kun je (door je ouders) je Surinaamse nationaliteitsrechten recupereren, al is onduidelijk of dit nog soelaas voor je biedt.
Of samen met je evt partner die wel aan alle voorwaardes voldoet.
De Remigratiewet is immers bedoeld om de niet meer productieve ´voormalige gastarbeiders´ welke op de NL arbeidsmarkt zijn afgeschreven én nu tot hun pensioen van de NL Staat moeten leven op deze vrijwillige legale manier heel goedkoop te dumpen en zo terug naar hun landen van herkomst te lozen.
#19 Gast_Jacintha_*
Gepost 12 januari 2012 - 12:03
is er een andere voorziening een eenmalige die je helpt om te vertrekken?
ik wil graag met mijn wao naar suriname maar nu hoorde ik dat ik ook met een remigratie regeling weg kan? wie kan mij hier iets over melden
#20 Gast_emigratie als wao-er_*
Gepost 12 januari 2012 - 11:48
Wel kun je na toestemming van het UWV met je wao-uitkering emigreren.
Indien zo is het ook mogelijk bij de Belastingdienst volgens het Belastingsverdrag z.g. vrijstelling IB en Premie Volksverzekeringen aan te vragen.
N.B.
De ingangsdatum van de wijzigingen in de Remigratiewet zal mogelijk 1 juli 2012 worden.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 

Multi quote