Ik heb een WW uitkering voor 40 uur per week. Nu is er kans dat ik een baantje kan krijgen voor totaal 12 uur per week.
Hoe ga ik dit nu doen met de inhouding loonheffing. Laat ik het UWV deze inhouden of mijn nieuwe werkkring?
Alvast bedankt voor jullie reactie
Cisca
Pagina 1 van 1
Baantje En Uitkering loonheffing
Gepost 09 december 2009 - 01:09
Beste Cisca,
Je mag de heffingskorting maar één keer laten toepassen, dus óf op de WW óf op je salaris. Je moet zelf aan UWV en werkgever doorgeven waar de heffingskorting toegepast moet worden.
In het algemeen is het het voordeligst om dit op het hoogste bruto inkomen te laten toepassen.
Als de heffingskorting op beide inkomens wordt toegepast (code loonheffingskorting = 1 of 'ja' op de loonstrook/uitkeringsspecificatie) dan betaal je te weinig loonheffing en krijg je een belastingaanslag aan het eind van het jaar.
Je mag de heffingskorting maar één keer laten toepassen, dus óf op de WW óf op je salaris. Je moet zelf aan UWV en werkgever doorgeven waar de heffingskorting toegepast moet worden.
In het algemeen is het het voordeligst om dit op het hoogste bruto inkomen te laten toepassen.
Als de heffingskorting op beide inkomens wordt toegepast (code loonheffingskorting = 1 of 'ja' op de loonstrook/uitkeringsspecificatie) dan betaal je te weinig loonheffing en krijg je een belastingaanslag aan het eind van het jaar.
Met vriendelijke groet, Marcel.
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help