Hoe maak ik dit verhaal begrijpelijk en niet te lang?
(aanvullende info kan ik altijd geven)
Per 1 september 2007 had ik geen recht meer op een aanvullende (ivm kinderalimentatie) bijstandsuitkering omdat ik werkte.
Ik had het fantastische beroep van alfahulp, dat bruto werd uitbetaald.
Rekensommentje gaan maken, meneer bijstand, als ik dadelijk mijn verplichte belasting (bij een alfahulp pas met de jaarlijkse aangifte)heb betaald, dan kom ik netto onder bijstandsniveau uit. Ik word er nu wel uit de bijstand gedonderd, maar hoe nu straks? Kom maar terug met je definitieve aanslag en dan bekijken we het wel.
Dat deed ik dus, met mijn definitieve aanslag 2007 naar de sociale dienst gaan, in juli 2009, briefje er bij met ontvangen ka in 2007.
Geen antwoord.
Inmiddels zijn we maanden verder, heb ik ruim op tijd, een aanvullende bijstandsuitkering gedaan omdat ik zonder werk kwam te zitten (geen recht op ww omdat daar geen premie voor betaald is) en ik heb niet alleen toen, maar ook eerder en later (nog even ik val ze er iedere dag mee lastig) gevraagd hoe het met mijn aanvraag stond over aanvulling 2007. Ik krijg gewoon geen antwoord, geen ja, geen nee. Al krijg ik een nee, dan kan ik op zijn minst bezwaar maken!
Ook dit heb ik nogmaals aangehaald in de brief met de klacht aan de wethouder (beschrijving ander draadje), maar ik krijg gewoon geen antwoord. Ik heb zelfs van iemand van sociale zaken een verwijzing ontvangen naar hun eigen website, wat de bijstandsnormen waren in 2007 2008 en 2009 (ja, met de definitieve aanslagen 2008 en 2009 ga ik ook nog naar de gemeente) en die persoon beloofde me zelfs dat het zou worden uitgezocht (lees: hij geeft de opdracht aan een ander).
Kan ik hier nog iets mee? Kan ik hier juridisch iets mee? (9 van de 10 keer wordt de toevoeging van de advocaat direct vergoedt, 9 van de 10 keer, want ook van mijn aanvraag bijzondere bijstand advocaatkosten is de termijn van 8 weken al ruim overschreden)
Groetjes, Monica
Pagina 1 van 1
Nog Recht Op Aanvullende Bijstand? Wanneer?
Gepost 08 februari 2010 - 07:29
Monica D, op Feb 8 2010, 02:30 PM, zei:
Hoe maak ik dit verhaal begrijpelijk en niet te lang?
Per 1 september 2007 had ik geen recht meer op een aanvullende (ivm kinderalimentatie) bijstandsuitkering omdat ik werkte.
Rekensommentje gaan maken, meneer bijstand, als ik dadelijk mijn verplichte belasting (bij een alfahulp pas met de jaarlijkse aangifte)heb betaald, dan kom ik netto onder bijstandsniveau uit. Ik word er nu wel uit de bijstand gedonderd, maar hoe nu straks? Kom maar terug met je definitieve aanslag en dan bekijken we het wel.
Dat deed ik dus, met mijn definitieve aanslag 2007 naar de sociale dienst gaan, in juli 2009, briefje er bij met ontvangen ka in 2007.
Geen antwoord.
Inmiddels zijn we maanden verder, heb ik ruim op tijd, een aanvullende bijstandsuitkering gedaan omdat ik zonder werk kwam te zitten (geen recht op ww omdat daar geen premie voor betaald is) en ik heb niet alleen toen, maar ook eerder en later (nog even ik val ze er iedere dag mee lastig) gevraagd hoe het met mijn aanvraag stond over aanvulling 2007. Ik krijg gewoon geen antwoord, geen ja, geen nee. Al krijg ik een nee, dan kan ik op zijn minst bezwaar maken!
Ook dit heb ik nogmaals aangehaald in de brief met de klacht aan de wethouder (beschrijving ander draadje), maar ik krijg gewoon geen antwoord. Ik heb zelfs van iemand van sociale zaken een verwijzing ontvangen naar hun eigen website, wat de bijstandsnormen waren in 2007 2008 en 2009 (ja, met de definitieve aanslagen 2008 en 2009 ga ik ook nog naar de gemeente) en die persoon beloofde me zelfs dat het zou worden uitgezocht (lees: hij geeft de opdracht aan een ander).
Kan ik hier nog iets mee? Kan ik hier juridisch iets mee? (9 van de 10 keer wordt de toevoeging van de advocaat direct vergoedt, 9 van de 10 keer, want ook van mijn aanvraag bijzondere bijstand advocaatkosten is de termijn van 8 weken al ruim overschreden)
Groetjes, Monica
Geen antwoord.
Groetjes, Monica
Hallo Monika.
Ik zou als ik jou was zo snel mogelijk je advocaat aan het werk zetten. Je moet het gewoon niet pikken dat iedereen je aan het lijntje houdt.
Klachten oid moet je aan de Burgemeester en wethouders van je gemeente sturen. Zo is het nl gesteld. Wees dan niet verbaasd als je gewoon antwoord krijgt van een medewerker. Maar dan krijg je een antwoord en kan je daar weer bezwaar tegen maken.
Ondertussen laat je je advocaat een procedure starten met je klachten.
Nog een tip: Lever niet meer dan ze vragen. Het kan later tegen je gebruikt worden en geloof me ik heb 5 jaar lang gevochten voor mijn recht en ben nog niet klaar. Geef ook nooit telefonisch antwoord. Laten ze hun vraag maar op brief stellen. Dit om er zeker van te zijn dat ze geen onrechtmatige vragen stellen.
Een klein voorbeeldje? Ik zou een nabetaling van de aanvulling uit 2006 in 2009 ontvangen. Kreeg een telefoontje van de medewerker van de WWB of ik maar even ALLE bank/giroafschriften 2006 wilde leveren. Zij zouden wel even helpen met kopieren. Ja, Ja!
Op de vraag of zij mij verdachten van fraude kreeg ik als antwoord dat ik dat volgens hun wet verplicht was! Oke, stuur dan de vraag maar even op papier, dan kan ik overleggen met mijn advocaat of ik op hun verzoek zou ingaan.
5 minuten later kreeg ik een excuus telefoontje. Ze waren abuis want alle benodigde gegevens hadden ze in hun bezit.
Dit was dus even mijn voorbeeld. Neem zelf de tijd om te overleggen met deskundigen en laat HUN GEEN TIJD de wet aan hun laars te lappen.
Groetjes en succes, Shandi.
Gepost 13 februari 2010 - 04:51
Monica D, op Feb 13 2010, 02:16 PM, zei:
Inmiddels wordt me een bedrag toegekend van 613 euro. Mijn berekeningen laten zien dat ik 2500 euro minder te besteden had dan iemand die een bijstandsuitkering had.
Ook hier laat ik juridisch naar kijken.
Groetjes, Monica
Ook hier laat ik juridisch naar kijken.
Groetjes, Monica
Bij de Gemeente kan je de bijstandsgids opvragen om precies te weten op welke bedragen je recht hebt Monica. Want ik ben alleenstaand en heb geen kinderen.
Maar je hebt in ieder geval nu het bewijs dat je wel recht hebt op aanvulling en, ik dacht, 6 weken de tijd om tegen het bedrag in beroep te gaan.
Groetjes Shandi
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 

Multi quote