Spring naar inhoud

Meer professionals

Mededelingen

Foto
- - - - -

Uitbetaling Van Een Jaar Hoelang Mag Het Uwv Er Over Doen?

7 reacties op dit onderwerp

#1 dikra

dikra

Schrijvend lid

• Leden
  • PipPip
  • 13 berichten

Geplaatst 14 februari 2010 - 03:08

mensen,

Ik krijg waarschijnelijk een betaling van een jaar maar dit heb ik nog niet binnen
of het uwv heeft het nog niet rond ze moeten alles gaan bereken maar hoelang duurt dit of hoelang mogen ze er wettelijk over doen?

Weet iemand dit?

#2 Marcel

Marcel

Senior lid

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 3197 berichten

Geplaatst 15 februari 2010 - 11:05

Beste Dikra,

Je zegt niet waarom je denkt dat je een nabetaling krijgt, maar schrijft slechts dat je waarschijnlijk een nabetaling krijgt. Zolang er echter nog niet definitief besloten is om je uitkering met terugwerkende kracht te verhogen heb je ook geen recht op een nabetaling. Er geldt dan ook geen betalingstermijn.

Als je een aanvraag hebt gedaan voor een herziening van je uitkering, dan moet UWV wel binnen 8 weken een beslissing nemen over de hoogte van je uitkering.

Met vriendelijke groet, Marcel.

#3 dikra

dikra

Schrijvend lid

• Leden
  • PipPip
  • 13 berichten

Geplaatst 16 februari 2010 - 09:37

Beste Dikra,

Je zegt niet waarom je denkt dat je een nabetaling krijgt, maar schrijft slechts dat je waarschijnlijk een nabetaling krijgt. Zolang er echter nog niet definitief besloten is om je uitkering met terugwerkende kracht te verhogen heb je ook geen recht op een nabetaling. Er geldt dan ook geen betalingstermijn.

Als je een aanvraag hebt gedaan voor een herziening van je uitkering, dan moet UWV wel binnen 8 weken een beslissing nemen over de hoogte van je uitkering.

Beste Marcel,

Jawel er is mij toegezegt dat ik een betaling van een jaar krijg maar
ze moeten alles gaan verrekenen met mijn zw uitkering dat kreeg ik eerst
vandaar maar ik vind het allemaal erg lang duren zo moeilijk is het volgens mij niet maar goed wie ben ik!!!

#4 Nemi

Nemi

Actief lid

• Leden
  • PipPipPip
  • 79 berichten

Geplaatst 16 februari 2010 - 09:52

Jij gebruikt het woord "Waarschijnlijk", wat klinkt alsof het nog niet definitief is dat er na verrekenen nog geld overblijft..?

Is het een betaling naar aanleiding van een bezwaar wat je hebt ingediend? Zo nee: wat is dan de situatie?
Vanuit welke uitkering moet de betaling gaan komen?

#5 gido

gido

Schrijvend lid

• Leden
  • PipPip
  • 12 berichten

Geplaatst 17 februari 2010 - 11:03

Ik weet met zekerheid dat ik een nabetaling van het UWV krijg op basis van de wet Amber. Rapportage heb ik (informeel) ontvangen.
Beschikking is nog niet officieel. Ik had eind september het gesprek met arbeidsdeskundig. Nu op dit moment weet ik nog steeds niet de hoogte van de nabetaling. De periode van 8 weken zal dus wel na de officiele beschikking zijn?

#6 Marcel

Marcel

Senior lid

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 3197 berichten

Geplaatst 19 februari 2010 - 01:31

Nee, de beschikking moet binnen 8 weken na de aanvraag volgen. Zolang je de beschikking niet hebt, is de hoogte van je WAO/dag nog niet bekend en kan er nog niks nabetaald/verrekend worden. Voor de verrekening/uitbetaling, nadat je de beschikking hebt, zijn volgens mijn geen vaste termijnen. Uiteraard mag dit niet onredelijk lang zijn.

Met vriendelijke groet, Marcel.

#7 Gast_Elizatjuhh_*

Gast_Elizatjuhh_*
  • Gasten

Geplaatst 29 april 2010 - 10:36

Beste,

ik weet niet of je inmiddels als je terug betaling binnen hebt?
Maar het is zo dat als je met terug werkende kracht krijgt van een jaar , en je in dat jaar zw hebt ontvangen, ze dat daar natuurlijk gaan opvragen, over die informatie krijgt de zw 8 weken de tijd om op te sturen....
Na die 8 weken gaat de ander partij verrekenen/uitrekenen.
Daar mogen ze ook weer 8 weken over doen...
Dan gaan ze over tot uitbetalen en dat duurt weer 10 werkdagen!
Bij mij zouden ze 8 april de gegevens binnen hebben van de ziektewet, maar de bedragen had de ziektewet er nog niet bijgemeld.
Ik ben toen rond 12 april gaan bellen of ze al meer wisten, toen zagen ze dus dat het mis was gegaan...
Het is dus goed om altijd even te bellen met de vraag wanneer de streedsatum is wanneer ze die gegevens binnen moeten hebben, en daarna er achteraan te bellen met de vraag of ze er al mee bezig zijn/ al iets weten.
Bij mij is het nu zo dat als het "goed"is vandaag mijn terugwerkende kracht op mijn rekening zou staan, maar dat had eigenlijk al 3 dagen eerder moeten zijn volgens de bank, mja niks loopt zoals het moet daar, 1 ding is zeker het is naar mij onderweg!

Suc6 ermee!

#8 Gast_Elizatjuhh_*

Gast_Elizatjuhh_*
  • Gasten

Geplaatst 29 april 2010 - 10:38

:rolleyes: Ojaa nog even als je recht hebt op toeslagen.... moet je dit binnen 2 weken terug sturen anders is het jammer maar wordt je aanvraag niet meer verwerkt.

Reageer op dit onderwerp

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 leden, 0 gasten, 0 anonieme bezoekers