Spring naar inhoud

Meer professionals

Mededelingen

Foto
- - - - -

Verrekening Ww Met Inkomen

27 reacties op dit onderwerp

#1 Gast517

Gast517

Lezend lid

• Leden
  • Pip
  • 3 berichten

Geplaatst 21 april 2010 - 09:45

Ik ben als zelfstandige aan de gang met behoud van WW (voorschot 26 weken). De informatie en folders van het UWV zijn beperkt waardoor men achteraf voor verassingen kan komen te staan, zo lees ik hier verschillende schrikbarende verhalen. Het UWV doet erg duister als het om geven van bepaalde antwoorden gaat.

Enkele zaken zou ik hier graag willen verifieren aangezien mijn werkcoach ook geen concrete antwoorden kan geven.

Klopt het dat:

1) Het UWV - na 2,5 jaar - het halfjaarse voorschot gaat verrekenen met de bruto fiscale winst (dus winst voor belasting!) over een jaar na de start teruggerekend naar het eerste half jaar en daar 70% van?

2) In bovengenoemd terug te betalen bedrag dus wel meegenomen zijn alle aanschaffingen voor je bedrijf maar niet meegenomen zijn aftrekposten zoals startersaftrek en zelfstandigenafrek?

3) Het terug te betalen bedrag NETTO mag worden terugbetaald als dit binnen hetzelfde kalenderjaar gebeurd, maar BRUTO moet worden terugbetaald alshet buiten het kalenderjaar wordt terugbetaald? (scheelt nogal wat)

4) Bij de verrekening niet naar gemaakte uren wordt gekeken?

5) Bedraagt het terug te betalen bedrag nooit meer dan 100% van je bruto ontvangen WW, of nooit meer dan 70% van je bruto ontvangen WW? De regels rondom het maximale krijg ik nergens gevonden omdat het UWV als de zaken goed gaan adviseert de WW te verlagen of stop te zetten.

#2 Marcel

Marcel

Senior lid

• Leden
  • PipPipPipPipPip
  • 3197 berichten

Geplaatst 21 april 2010 - 10:55