Beste,
door omstandigheden ben ik vorig jaar in de WWB zonder sollicitatie plicht gekomen.
ik ben vrijwilligerswerk gaan doen wat goed bevalt en het gaat een stuk beter met mij.
ik verwacht binnen een half jaar weer te kunnen solliciteren en de arbeidsmarkt op te komen.
ik kreeg echter vorige week een brief dat hier eind juni een verandering aan komt. de WIJ.
ik krijg volgende week een gesprek maar ik zou graag één en ander willen weten.
1a) wat houdt het leer aanbod in?
zijn dit mbo opleidingen? (administratie, ICT, etc.)
kan hier ook gekozen worden voor diploma's HAVO/VWO of losse vakken wiskunde, Engels etc.?
of algemene ontwikkeling, assertiviteit bv.
1b) wat zijn de kosten hiervan?
2) momenteel doe ik vrijwilligerswerk, zou ik dit kunnen voortzetten als werk aanbod?
dit doe ik bij www.roads.nl dit komt redelijk overeen met een traject om de arbeidsmarkt weer op tekomen.
of moet ik dan overstappen naar een verplicht werk traject dat hun voor mij kiezen of in ieder gevalt wat binnen hun aanbod is.
Pagina 1 van 1
Vraag M.b.t. Wij
Gepost 15 mei 2010 - 10:53
Beste Hallodaar,
Het werkleeraanbod kan precies hetzelfde inhouden als het traject dat je nu ook volgt. Als je nu volledig vrijstelling hebt van de arbeidsverplichtingen van de Wwb, en er zijn nog geen reden om dit te wijzigen, dan kan de gemeente besluiten je vooralsnog geen werkleeraanbod aan te bieden.
Mocht je een traject volgen van sociale activering, met vrijwilligerswerk en een assertiviteitstraining dan kan dit ook opgenomen worden in een werkleeraanbod. Een MBO opleiding valt daar meestal niet onder, omdat je hiervoor studiefinanciering kunt krijgen. Dit geldt eveneens voor een HAVO/VWO opleiding.
mvrg
Janz
Het werkleeraanbod kan precies hetzelfde inhouden als het traject dat je nu ook volgt. Als je nu volledig vrijstelling hebt van de arbeidsverplichtingen van de Wwb, en er zijn nog geen reden om dit te wijzigen, dan kan de gemeente besluiten je vooralsnog geen werkleeraanbod aan te bieden.
Mocht je een traject volgen van sociale activering, met vrijwilligerswerk en een assertiviteitstraining dan kan dit ook opgenomen worden in een werkleeraanbod. Een MBO opleiding valt daar meestal niet onder, omdat je hiervoor studiefinanciering kunt krijgen. Dit geldt eveneens voor een HAVO/VWO opleiding.
mvrg
Janz
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe
Multi quote