Goede middag ik heb een bijstand uitkering aangevraagd en heb vorige maand de 30e een voorschot gehad maar het geld begint op te raken
ik heb op een website gelezen dat je daarna elke 4 weken een voorschot krijgt tot dat er een beslissing is genomen
maar klopt dit ook zou iemand mij daar antwoord over kunnen geven
Alvast bedankt
DjangoR
Pagina 1 van 1
Voorschot
#2 Gast_Bezoeker_*
Gepost 26 mei 2010 - 08:43
Dat klopt
tot in afwachting van de beslissing heeft men iedere 4 weken recht op een voorschot van maximaal 90% van de norm die bestemd is voor hem of haar
behalve als het al duidelijk is dat die persoon geen recht heeft op een uitkering of de vraagstukken niet op tijd heeft ingeleverd
tot in afwachting van de beslissing heeft men iedere 4 weken recht op een voorschot van maximaal 90% van de norm die bestemd is voor hem of haar
behalve als het al duidelijk is dat die persoon geen recht heeft op een uitkering of de vraagstukken niet op tijd heeft ingeleverd
Gepost 26 mei 2010 - 11:19
Bezoeker, op May 26 2010, 09:43 PM, zei:
Dat klopt
Dat klopt, en het is zelfs zo dat de gemeente dit ambtshalve moet verstrekken, dus je hoeft het in feite niet eens aan te vragen! Maar dit wordt niet altijd onderkend, dus als ik je was zou ik maar wel naar de gemeente gaan om dit aan te vragen.
Verder kun je de afhandelingstermijn in de gaten gaan houden. Als je niet binnen 8 weken een besluit hebt ontvangen, kun je op grond van de wet dwangsom en beroep de gemeente sommeren om binnen 2 weken een besluit te laten nemen. Zo niet dan heb je recht op een dwangsom (helaas is dit op dit moment nog niet uitgesloten als inkomen, dus mag de gemeente dit bedrag wel weer korten op je uitkering. Maar dat zou wel erg onrechtvaardig zijn!
mvrg
Janz
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote