Pagina 1 van 1
Belastingteruggave
#1 Gast_Annemiekb_*
Gepost 18 juni 2010 - 12:32
Goedenmiddag,
Ik heb sinds december 2008 een bijstandsuitkering. Nu kreeg ik vandaag een brief van de belasting dat ik teruggave over 2009 krijg. Mijn inkomen is namelijk met ruim 5000 euro verlaagd ivm ziektekosten. Betekent dit nu dat ik deze teruggave niet hoef aan te geven bij de gemeente of moet ik het wel aangeven en dan maar hopen dat ze zien dat de teruggave (2000 euro bijna) inderdaad gemaakte kosten zijn? Hoe werkt zoiets?
Dank!
Ik heb sinds december 2008 een bijstandsuitkering. Nu kreeg ik vandaag een brief van de belasting dat ik teruggave over 2009 krijg. Mijn inkomen is namelijk met ruim 5000 euro verlaagd ivm ziektekosten. Betekent dit nu dat ik deze teruggave niet hoef aan te geven bij de gemeente of moet ik het wel aangeven en dan maar hopen dat ze zien dat de teruggave (2000 euro bijna) inderdaad gemaakte kosten zijn? Hoe werkt zoiets?
Dank!
Gepost 18 juni 2010 - 01:02
Annemiekb, op Jun 18 2010, 01:32 PM, zei:
Goedenmiddag,
Dank!
Dank!
Belastingteruggave i.v.m. ziektekosten hoeft je niet op te geven en ik heb dat ook nooit gedaan. Bovendien heb je het nu, volgens mij, over een voorlopige aanslag. Als de gemeente moeilijk doet (verwacht ik niet) dan kan je je aangifte met en zonder ziektekosten laten zien.
Succes Shandi
Gepost 18 juni 2010 - 03:09
Dus ik zou het ook niet op hoeven geven met een briefje erbij? Er staat namelijk niet letterlijk dat het ziektekosten zijn die ik terug krijg, er staat alleen dat mijn inkomen ivm ziektekosten verlaagd is. Indirekt staat het er dus. Het zou wel een enorme opsteker zijn eventje!
Gepost 18 juni 2010 - 07:40
annemiekb, op Jun 18 2010, 04:09 PM, zei:
Dus ik zou het ook niet op hoeven geven met een briefje erbij? Er staat namelijk niet letterlijk dat het ziektekosten zijn die ik terug krijg, er staat alleen dat mijn inkomen ivm ziektekosten verlaagd is. Indirekt staat het er dus. Het zou wel een enorme opsteker zijn eventje!
Zover ik me weet te herinneren moet je alleen wijzigingen in heffingskortingen opgeven.
Maar let wel op. Als jij kosten heb opgevoerd op je IB terwijl jij daar vergoeding voor hebt gehad dan zal de belastingdienst dit terug vorderen.
Om zeker te zijn dat je het mag houden moet je het opzij zetten totdat je definitieve belastingaanslag op je deurmat ligt.
Ik kan je alleen als ex bijstandsvrouw raad geven. Maar ik weet zeker dat als het een foute raad is de kenners wel in zullen grijpen.
Gr. Shandi
Gepost 20 juni 2010 - 10:14
shandi, op Jun 19 2010, 12:10 PM, zei:
Nee, dit zijn geen inkomsten.
Groetjes Shandi
Groetjes Shandi
Nee, maar je moet het wel opgeven. Het kan zijn dat een gedeelte niet vrijgelaten kan worden. Dit is aan de gemeente te beoordelen en niet aan jezelf!
Kijk hier ook eens voor meer info.
Mvrg,
Janz
(had vanavond gratis internet op de camping....)
Gepost 20 juni 2010 - 10:33
Janz, op Jun 20 2010, 11:14 PM, zei:
Nee, maar je moet het wel opgeven. Het kan zijn dat een gedeelte niet vrijgelaten kan worden. Dit is aan de gemeente te beoordelen en niet aan jezelf!
Mvrg,
Janz
Mvrg,
Janz
Ik ben blij dat je ff reageert Janz.
Verder geniet van je welverdiende vakantie en ik hoop dat het weer een beetje mooier wordt mocht je in Nederland verblijven.
Groetjes Shandi
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
- → Wwb dringende reden arbeidsverplichting
- Vragenforum WWB Bijstand
- Een Heel Verhaal, Graag Advies. ←
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help