Hallo,
Eigenlijk weet ik niet zo goed hoe te beginnen, omdat mijn situatie nogal “raar” is, en ik maar steeds tegen een muur oploop.
Ik ga gewoon bij het begin beginnen, ook al is het een heel verhaal.
Toen ik 15 jaar oud werd, ben ik begonnen met werken, heb altijd 40 uur gewerkt, totdat ik zwanger werd , en de ellende begon (had een vaste baan)
Ik kreeg na de geboorte van mijn zoontje een (ernstige) postnatale depressie, met daar over heen een “gewone” zware depressie. Ik belande toendertijd in de ziekte wet, en na 2 jaar de WAO in, en werd voor 100% afgekeurd.
Mijn zoontje was een huil baby, en sliep werkelijk waar s`nachts van 01.00 tot 05.00 uur, en de rest van de dag huilde hij alleen maar.
Omdat vader niet naar zijn kind om keek ben ik toen de kleine 1,5 jaar oud was gaan scheiden, ondanks mijn depressies.(want tja moest toch altijd alles alleen doen).
Omdat de kleine bijna nooit sliep, en ik ook niet aan mijn nachtrust kwam, die depressies had, werd er ook nog eens ernstige ME (chronische vermoeidheidssyndroom) bij mij geconstateerd.
Na jaren vechten tegen die depressies, was ik daar eindelijk van verlost, maar de ME bleef.
Ik werd herkeurd, en werd voor 100% goed gekeurd, omdat ME niet door de overheid als ziekte wordt erkend, en kwam in de WW terecht, en sinds aug. 2007 zit ik als een alleenstaande moeder in de bijstand.
Ik heb nog steeds ME (gelukkig niet meer ernstig, ook daar ben ik tegen aan het vechten), en mijn kind heeft de nodige gedragsproblemen, en een slaapstoornis waardoor ik door de jaren heen in de molen van diverse instellingen terecht ben gekomen, o.a. Jeugdzorg, Entrea, Karakter enz.
Mijn zoon(tje) is inmiddels 12 jaar, en heeft: ADHD, Hechtingsstoornis, Separatie Angststoornis, en een slaapstoornis, waardoor hij heel erg weinig slaapt, en binnenkort word hij ook nog eens getest op PDD-Nos.
Omdat mijn zoon nachten overslaat, of maar een uurtje of 4 slaapt, kom ik dus slaap tekort,
Want geloof me, s`nachts als hij wakker is, dan is hij duidelijk aanwezig (medicijnen zijn dan ook uitgewerkt), dus kortom, elke week draai ik wel een paar “nachtdiensten” om het zo maar even te benoemen, want je kunt hem echt niet alleen laten.
En ik, ik ben moe, moe en nog eens moe pfffff.
Maar om toch een beetje “nachtrust” te krijgen, ga ik dus vaak overdags naar bed, als hij naar school is, om zo mijn slaap in te halen. Ik ben nou eenmaal geen robot, die dag en nacht maar door kan gaan.
Ik hoef niet te solliciteren van de gemeente, maar moet wel aan alle verplichtingen voldoen.
Zo ben ik gekeurd door de gemeente aangesteld bureau Emme, en daar kwam uit dat ik mee moest doen aan reïntegratie. Dat heb ik gedaan, en door hun kreeg ik vrijwillig werk, van 4 uurtjes in de week, 2 uurtjes per dag, die ik zelf kon in delen waneer ik zou kunnen komen. Dit kon ik redelijk vol houden, maar wat was het een zooi daar, zo vies, zo smerig. Ik heb dat door gegeven, en nadat de gemeente is wezen kijken, hoefde ik er niet meer naar toe.
Het hele reïntegratie project duurde een jaar, maar is op niks uit gelopen, mede door de thuissituatie.
Toen moest ik maar van de gemeente PGB gaan aanvragen, omdat ik gezien de thuissituatie niet kan werken.
Mijn zoon(tje) zou mij dan in kunnen gaan huren, zodat de gemeente minder bijstand hoeft uit te betalen.
De gemeente verwees mij door naar MEE, die zouden mij daar mee helpen om de aanvraag te doen.
Maar helaas, op de een of andere manier heeft mijn zoontje daar geen recht op, omdat hij nog niet is uit behandeld?, en volgens jeugdzorg kan ik wel PGB aan vragen, maar dat is dan om mijn zoon 1x in de maand op een groep te plaatsen, zodat ik wat meer rust krijg.
Maar dat kan ik nog niet aanvragen, omdat hij nog behandeld word.
Maar ja, wij zitten al jaren in de behandelingen, en zijn voorlopig ook nog niet uit behandeld.
Maar goed, vorige maand moest ik opnieuw gekeurd worden door het zelfde bureau.
Ik kon weer mijn hele verhaal vertellen, heb de nodige papieren van mijn zoon mee genomen,
En verteld dat aan de thuissituatie niks veranderd is, ondanks alle behandelingen.
Ik heb onlangs het rapport thuis gekregen, en daar staat in dat ik weer aan reïntegratie moet beginnen, en moet gaan werken voor max. 16 uur!
Jullie snappen natuurlijk dat ik niet weet hoe ik dat moet gaan doen!, hoe ga ik dat volhouden??
Hoe kunnen ze nou iemand verplichten, die nauwelijks aan nachtrust komt en daardoor het overdags in haalt, 4 uur per dag laten gaan werken?.
Mijn zoon wordt s`morgens om 08.10 uur met de taxi opgehaald (hij zit op een speciale school), en om 15.00 uur komt mijn zoon weer thuis. Ik zou dan kunnen gaan werken van 09.00 uur tot 13.00 uur, op ma, di, do en de vrijdag .
Ik ben benieuwd hoe lang ik dat vol kan houden, en het is echt niet zo dat ik Niet wil werken, want zeg nou zelf, waar ik in zit, is echt geen pretje, en ik zou gewoon als ieder ander willen werken.
Aankomende dinsdag heb ik het intake gesprek bij het reïntegratie bureau, moet er om 11.00 zijn, als mijn zoon maandag nacht niet slaapt, heb ik lekker een gebroken “ nachtrust” dinsdag, want 11.00 uur is echt een rot tijd, kan 2 uurtjes er voor naar bed, en 2 uurtjes na het gesprek naar bed, want het gesprek duurt 1,5 uur, ik ben verplicht om te komen, of ik moet 24 uur van te voren af bellen, maar ja, ik kan maandag ochtend niet zeggen hoe dat mijn zoon maandag nacht gaat slapen.
De moed zakt me zo wel in de schoenen, en ik weet het even op het moment niet meer, wat ik aan deze situatie kan doen, schijnbaar kan en mag de gemeente maar alles doen, en vegen ze mijn problemen zo van tafel.
Sorry voor het lange verhaal, maar als er mensen zijn die advies hebben, dan graag!
Groetjes Kira
Pagina 1 van 1
Een Heel Verhaal, Graag Advies.
Gepost 25 juni 2010 - 09:05
heb je dit al eens bekeken?? http://www.svb.nl/int/nl/tog/index.jsp
de sociale dienst mag daar niet aan komen en ik weet het is geen antwoord op je probleem maar de bijstand is ook geen vetpot
en wat je zou kunnen doen is bezwaar tekenen tegen de reintergratie, maar als je reintergratie gaat weigeren dan gaan ze je uitkering korten
beeindigen mogen ze je uitkering niet, maar daar dreigen ze ook rustig mee op de hoop dat je het opgeeft
dat hebben ze namelijk bij mijn gedaan, dat kan je lezen in het topic http://www.internetw.../wwb-t9502.html onderaan
je kan ook nog eens informatie na gaan vragen bij het juridisch loket mischien
of een verklaring van een hulpverlener of arts dat je niet kan werken door deze omstandigheden
dan sta je stukken sterker
al met al wens ik je veel sterkte toe in deze moeilijke periode
en ik hoop dat je iets met deze informatie kunt
de sociale dienst mag daar niet aan komen en ik weet het is geen antwoord op je probleem maar de bijstand is ook geen vetpot
en wat je zou kunnen doen is bezwaar tekenen tegen de reintergratie, maar als je reintergratie gaat weigeren dan gaan ze je uitkering korten
beeindigen mogen ze je uitkering niet, maar daar dreigen ze ook rustig mee op de hoop dat je het opgeeft
dat hebben ze namelijk bij mijn gedaan, dat kan je lezen in het topic http://www.internetw.../wwb-t9502.html onderaan
je kan ook nog eens informatie na gaan vragen bij het juridisch loket mischien
of een verklaring van een hulpverlener of arts dat je niet kan werken door deze omstandigheden
dan sta je stukken sterker
al met al wens ik je veel sterkte toe in deze moeilijke periode
en ik hoop dat je iets met deze informatie kunt
Gepost 26 juni 2010 - 01:24
Hoi,
Bedankt voor je reactie!
De tog regeling krijg ik al, maar helaas vervalt die per 1 okt, omdat je een AWBZ indicatie moet hebben van minimaal 10 uur.
Dat ik mee moet doen met reintergratie, vindt ik op zich niet zo erg,maar dat ik uiteindelijk 16 uur moet gaan werken,dat gaat me niet lukken, want waneer kom ik dan aan mijn "nachtrust"" toe.
De vorige keer dat ik mee moest doen, liep uit op niks, omdat ik gewoonweg soms de afspraak moest afbellen, omdat zoonlief s`nachts niet geslapen had.
Ik heb bewijsstukken zat, alleen kijken ze daar wel naar, maar doen er niks mee.
Het juridisch loket, daar had ik niet aan gedacht!
Dus ik ga daar eens informeren.
Groetjes Kira
Bedankt voor je reactie!
De tog regeling krijg ik al, maar helaas vervalt die per 1 okt, omdat je een AWBZ indicatie moet hebben van minimaal 10 uur.
Dat ik mee moet doen met reintergratie, vindt ik op zich niet zo erg,maar dat ik uiteindelijk 16 uur moet gaan werken,dat gaat me niet lukken, want waneer kom ik dan aan mijn "nachtrust"" toe.
De vorige keer dat ik mee moest doen, liep uit op niks, omdat ik gewoonweg soms de afspraak moest afbellen, omdat zoonlief s`nachts niet geslapen had.
Ik heb bewijsstukken zat, alleen kijken ze daar wel naar, maar doen er niks mee.
Het juridisch loket, daar had ik niet aan gedacht!
Dus ik ga daar eens informeren.
Groetjes Kira
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote