Hallo,
Ik ben bezig bijzondere bijstand aan te vragen voor dieetkosten i.v.m. voedselallergieën.
Nu heeft het Nibud een Prijzengids voor de bijzondere bijstand gemaakt, waar richtlijnbedragen in staan voor alles waarvoor je bijzondere bijstand kunt aanvragen. Zie: http://www.nibud.nl/professionals/beleid/m...eetvoeding.html
Hierin staan ook de richtlijnbedragen voor de meerkosten van diverse diëten. Mijn Sociale Dienst zegt deze gids niet te hebben. En het is te prijzig om voor mezelf aan te schaffen. Ik ben al bij de bieb geweest maar die hebben hem ook niet.
Weten jullie waar ik inzage in deze gids zou kunnen krijgen?
Alvast bedankt! Juuls
Pagina 1 van 1
Prijzengids Voor De Bijzondere Bijstand (nibud)
Gepost 01 juli 2010 - 09:34
Juuls, op Jun 30 2010, 07:34 PM, zei:
Hallo,
Ik ben bezig bijzondere bijstand aan te vragen voor dieetkosten i.v.m. voedselallergieën.
Nu heeft het Nibud een Prijzengids voor de bijzondere bijstand gemaakt, waar richtlijnbedragen in staan voor alles waarvoor je bijzondere bijstand kunt aanvragen. Zie: http://www.nibud.nl/professionals/beleid/m...eetvoeding.html
Hierin staan ook de richtlijnbedragen voor de meerkosten van diverse diëten. Mijn Sociale Dienst zegt deze gids niet te hebben. En het is te prijzig om voor mezelf aan te schaffen. Ik ben al bij de bieb geweest maar die hebben hem ook niet.
Alvast bedankt! Juuls
Alvast bedankt! Juuls
Hallo Juuls
Ik weet niet of je jaarlijks een inkomstenbelasting invult maar bedenk wel als je een vergoeding voor het dieet krijgt je dit NIET meer mag invullen op je inkomstenbelasting. Dus wat is wijsheid?
Ik moet zelf 2 dieten volgen en kreeg van de bijstand bijna geen vergoeding omdat de kosten voor normale voeding werden afgetrokken van het dieet.
Dus het invullen van de IB was voordeliger.
Groetjes Shandi
Gepost 01 juli 2010 - 10:35
Ja, ik trek het af van de belasting, maar wat je dan terugkrijgt is maar 1/3 van de werkelijke kosten.
En verder, het gaat om de meerkosten zowel bij de belasting als bij de bijzondere bijstand. Deze gids geeft ook bedragen voor de meerkosten van een dieet. Dus de kosten van normale voeding zijn daar al van af getrokken. Bij sommige diëten kunnen de meerkosten aardig in de papieren lopen. En het is wel handig dat het Nibud die meerkosten al berekend heeft, en ik zou ze heel graag willen inzien.
En verder, het gaat om de meerkosten zowel bij de belasting als bij de bijzondere bijstand. Deze gids geeft ook bedragen voor de meerkosten van een dieet. Dus de kosten van normale voeding zijn daar al van af getrokken. Bij sommige diëten kunnen de meerkosten aardig in de papieren lopen. En het is wel handig dat het Nibud die meerkosten al berekend heeft, en ik zou ze heel graag willen inzien.
Gepost 01 juli 2010 - 04:01
Juuls, op Jul 1 2010, 04:08 PM, zei:
Bedankt!
Ik heb de info via via gekregen van iemand die toegang had tot die Prijzengids. Dus ik heb het zelfs zwart op wit.
Ik heb de info via via gekregen van iemand die toegang had tot die Prijzengids. Dus ik heb het zelfs zwart op wit.
Maar blijkbaar heeft jouw gemeente dit niet in het beleid opgenomen. Dus heeft jouw gemeente een ander beleid. Die bedragen van het Nibud is de gemeente niet verplicht over te nemen. Sterker nog, wanneer de bedragen van het NIBUD zouden worden gehanteerd, dan moesten de bijstandsuitkeringen omhoog. Omdat de uitkeringen onvoldoende zijn om de bedragen voor levensonderhoud, die NIBUD hanteerd, te kunnen betalen.
mvrg,
Janz
Volg ons op Twitter of help ons om de zoekresultaten van deze discussie op Google te verbeteren
Deel dit topic:
Pagina 1 van 1

SZwerk Home
Kalender
Forumberichten
Chitter
Leden+ blogs
Live Video's
Help 
Voeg antwoord toe 
Multi quote