IPB
UWV| Project: Alle overheids Folders overzichtelijk online. (beta) |CWI

Welkom Bezoeker ( Aanmelden | Registreer gratis )

17 Pagina's V  « < 15 16 17  
Reply to this topicStart new topic
> Uwv/zelfstandige Aftrek, Onterechte Terugvordering Ww: deel 1
Rang 5 V
Zinzon
plaatsen Apr 20 2010, 02:06 PM
Bericht #321

Actief lid

Groep: Members
Sinds: 3-February 09
ID: 13,893

URGENT!!!!

VANDAAG=DINSDAG20 APRIL GAAT OVERLEG DONNER MET KAMER NIET DOOR. DONNER ZIT VAST OP DE ANTILLEN WEGENS DE VULKAANUITBARSTING.

ER IS KOORTSACHTIG OVERLEG IN DEN HAAG WANNEER DAN WEL.

NIEUWE SUGGESTIE IS DONDERDAG A.S.

HOUD JE AGENDA VRIJ,

vriendelijke groet,

Zinzon
Go to the top of the page

+Quote Post
Zinzon
plaatsen Apr 21 2010, 10:47 AM
Bericht #322

Actief lid

Sinds: 3-February 09
ID: 13,893

BELANGRIJK!!!

Overleg vaste kamercommissie SZW met minister Donner omtrent uitvoering Motie Ulenbelt vindt donderdag 22 april plaats van 14-16 uur.

Het staat nu ook op de site van de Tweede Kamer, zie onderaan dit bericht. Probeer te komen allemaal!

vriendelijke groet, Zinzon

Agenda Sociale Zaken en Werkgelegenheid Donderdag 22 april 2010 Openbaar Tijd: 14:00 -16:00 uur
Plaats: Thorbeckezaal
Soort: Algemeen overleg
Voortouwcommissie: Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Herbeoordeling startersregeling WW
Noot:
2e HERZIENE CONVOVATIE.

(datum gewijzigd; was 20 april 2010).

--------------------------------------------------------------------------------

Agendapunten:
1. Uitvoering motie Ulenbelt c.s. over opnieuw beoordelen dossiers zelfstandigen die voor 1 juli 2006 gebruik hebben gemaakt van startersregelingen WW en als gevolg Samenloop Zelfstandigenaftrek en WW-uitkering zijn geconfronteerd met terugvorderingen/b 31311-51 d.d. 2 april 2010

+Quote Post
Gast_Guest_Carla_*_*
plaatsen Apr 22 2010, 08:29 PM
Bericht #323

Guests

Hallo allemaal.

Wellicht ben ik niet helemaal duidelijk. Is niet zo gek, want het UWV weet het zelf ook niet.
Mij is NOOIT verteld dat indien ik boven de norm werk die is vastgesteld op een waarde die 26 weken voorafgaand gemiddeld is gewerkt wordt overschreden ... dit PERMANENT gekort wordt. Mij is uitgelegd dat ik per week mijn uren moet opgeven en bij overschrijding wordt gekort en indien ik minder werk, wordt dit niet verrekend met de weken dat ik de norm heb overschreden.

Indien ik dit had geweten had ik andere beslissingen genomen. Nu heb ik rond de periode dat ik werkloos ging worden, enorm veel tijd in mijn eigen zaak gestopt. Logisch, ik werd geconfronteerd met een nieuwe situatie. Niet wetende dat dit een permanente korting tot gevolg had. Zo extreem dat ik achteraf helemaal geen recht op WW heb gehad doordat ik week 1 van mijn werkloosheid reeds boven de norm + uren van inschrijving kwam.

De weken daarna zakt het aantal uren dan ook weer heel sterk omdat ik daarna website en andere zaken nu in orde heb gebracht.

Ik weet wel dat ik beter naar informatie had kunnen zoeken, maar een zo onrechtvaardige maatregel is met geen mogelijkheid te bedenken. Ik heb ruim 15 jaar premie betaald voor de WW en nu het er op aan komt ... heb ik NIETS !
En dit werkt ook niet echt motiverend voor het starten van een eigen bedrijf.

Ik verwijt het UWV dus het niet ... en erger .. het foutief verstrekken van informatie die VITAAL was.

+Quote Post
Kafkateam
plaatsen Aug 12 2010, 09:14 PM
Bericht #324

Lezend lid
*

Sinds: 12-August 10
ID: 16,702

Beslissing Herzieningsverzoek terugvordering WW

Wij doen een dringende oproep aan alle zelfstandigen die een verzoek tot herziening hebben ingestuurd.

Inmiddels komen de eerste beslissingen op de herzieningsverzoeken bij de aanvragers binnen. Als snel is duidelijk geworden dat er sprake kan zijn van omslachtige eigengerijde criteria zonder dat de criteria zoals omschreven in het rapport van de NO worden gevolgd.
Het kafkateam inventariseert de beslissingen (zowel positief als negatief) om zodoende een beeld te krijgen van de wijze waarop is herbeoordeeld.

Help ons!!! en stuur een kopie (bij voorkeur PDF) van je beslissing aan; kafkateam@hotmail.nl. Stuur hem indien gewenst geanonimiseerd.
Wij zullen je beslissing vertrouwelijk behandelen.

Indien het mogelijk blijkt uit de beslissingen te ventileren hoe de criteria worden gevolgd en/of er sprake is van willekeur, zal de inventarisatie worden meegenomen in de verdere gesprekken met de leden van de 2e Kamer, de heer Vreeman, FNV, PZO en andere betrokkenen.

HELP ONS!!

+Quote Post
Bookmark and Share

17 Pagina's V  « < 15 16 17
Fast ReplyReply to this topicStart new topic
2 Leden die dit onderwerp lezen (2 Bezoekers en 0 Anonieme Leden)
0 Leden:

RSS Print Versie| SEO by MinervaSEO © Icelabz.net Actuele tijd: 8th September 2010 - 02:57 PM