| UWV| | |CWI |
Welkom Bezoeker ( Aanmelden | Registreer gratis )
![]() ![]() |
Feb 24 2010, 12:28 PM Bericht
#1 | |
| Lezend lid ![]() Groep: Members Berichten: 1 Sinds: 24-February 10 ID: 16,429 |
Op dit moment heb ik een WWB uitkering omdat ik geen werk heb. Ik ben goed bedreven met het internet en zit te denken om een website over te nemen van een vriend. Dat website heeft 1000+ euro aan inkomsten per maand. Nu wil ik dit misschien wel doen omdat ik ook goed weet hoe dit website te werk gaat omdat ik weleens mee help aan zijn website. Maar als ik dit website volledig zou gaan beheren en krijg 1000+ euro verdiensten per maand dan moet ik dit opgeven op de maandbriefje maar omdat de inkomsten van dit website hoger zijn dan mijn wwb uitkering. Moet ik dan alle inkomsten inleveren? Ik heb niet 100% de zekerheid dat ik iedere maand dat inkomsten uit de website kan halen dus hiermee kan ik niet zeggen van hey ik stop de uitkering en red mij wel met de inkomsten van de website want net zo goed verdien ik over twee maanden minder. Ik wil het opbouwen om meer inkomsten te behalen totdat ik 100% de zekerheid heb dat ik dan mijn wwb uitkering kan stopzetten. Hoe kan ik dit nou het beste gaan aanpakken. Want als ik wel alles moet inleveren (omdat ik meer verdien dan mijn uitkering) dan kan ik ook niet opbouwen totdat ik 100% de zekerheid heb elke maand genoeg inkomsten te behalen. Want bij het opbouwen moet je ook tijd geven en investeren. Hiermee zit ik even in de knoop hoe ik dit het beste kan gaan aanpakken of wat de wwb regels precies hierover zijn. Kan iemand mij advies geven? Hartelijk dank! Groet, Ice |
| | |
Feb 24 2010, 01:44 PM Bericht
#2 | |
| Professional ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Member+ Berichten: 913 Sinds: 4-March 07 ID: 10,246 | Beste Ice, Een bijstandsuitkering is bedoeld voor mensen die (tijdelijk) niet in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien. Als jij een internetsite overneemt waarmee je meer verdient dan de bijstandsnorm dan heb je geen recht meer op bijstand. Tot zover lijkt me dat duidelijk. De gemeente zal aanvoeren dat jij een zelfstandige bent omdat je je inkomen niet uit loondienst verdiend. Hierdoor heb je ook geen recht meer op bijstand. Als er een maand is waarin je minder verdiend dan de bijstandsnorm zul je dit ook niet aangevuld krijgen vanuit de bijstand. Dit heet ondernemersrisico en komt voor je eigen rekening. Die moet je opvangen met de maanden dat je wel meer verdiend. Je zou kunnen proberen of je in aanmerking kunt komen voor de Bbz2004 als startende ondernemer. Ik adviseer je hiernaar te informeren bij je gemeente. Hierbij dien je wel rekening te houden dat je een ondernemersplan moet opstellen. Overigens zouden er veel mensen blij zijn wanneer ze met een website zoveel zouden kunnen verdienen. Ben benieuwd wat voor website dat is. Misschien kun je Jets nog wat tips geven???? mvrg, Janz |
| | |
Feb 26 2010, 01:34 AM Bericht
#3 | |
| Professional ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Member+ Berichten: 2,662 Sinds: 28-January 04 ID: 860 |
Heb je er wel rekening mee gehouden dat je ook inkomstenbelasting moet betalen over je inkomsten? http://www.belastingdienst.nl/variabel/ste...5.html#P54_5577 -------------------- Met vriendelijke groet, Marcel. |
| | |
![]() ![]() ![]() |
| Print Versie| SEO by MinervaSEO © Icelabz.net | Actuele tijd: 8th September 2010 - 03:14 PM |